Anyukám is érteni fogja – Nem csak csere és beszerelés | Autoszektor
Volkswagen

Anyukám is érteni fogja – Nem csak csere és beszerelés

2018.08.01.

Az előkészítő, kiegészítő munkák ma már a fő munkafolyamatok hosszával vetekednek, összetettségük pedig nagyobb is lehet.

Nem is olyan régen volt szó nálunk a korszerű járműberendezések javításáról, illetve azokról az új követelményekről, amelyeknek meg kell felelni, ha ilyen autók szervizelésével szeretnénk foglalkozni. Ma belesünk a színfalak mögé és megismerjük, hogy egy márkaszerviznek mennyi költséggel, tanulással és egyéb ráfordítással jár, hogy a legújabb technikák javítására is felkészüljenek.

Kötelezően ajánlott

A Volkswagen márkaszerviz hálózatában az oktatás (is) nagyon jól szervezett. Alapbeállítás, hogy a szervizek minden dolgozója „hozzá van rendelve” valamelyik munkakörhöz. Adott munkakörökhöz vannak meghatározva az oktatási elvárások, magyarul azok a belső képzések, amelyeken a kollégának részt kell vennie, hogy ismeretei mindenkor naprakészek legyenek, ne érhessék meglepetések munka közben.

Akkor válik nagyon fontossá ez az oktatási rend, amikor egy új modellel új technológia is érkezik a modellpalettába. Jóval az új technológia megérkezése előtt, az oktatási rendszerben le kell futnia a tanfolyamoknak, hiszen biztosan lesz olyan ügyfél, aki a legújabb technológiájú kocsiját az első hetekben kisebb-nagyobb mértékben összetöri, és akkor nem mondhatja egy szerviz, hogy elnézést, az Ön autójának radarjait mi még nem tudjuk beállítani.

Erre szolgálnak az úgy nevezett típusbevezető tanfolyamok, ahol a gyár az új modell minden szerelési trükkjét megtanítja az alkalmazottaknak, hiszen egy márkaszervizben nem pöröghet a magas óradíj a fejvakargatással, vagy pestiesen szólva pingvinezéssel eltöltött idővel.

Kell hozzá szerszám is

A korszerű autók nem is lennének korszerűek, ha nem tartalmaznának egyedi megoldásokat, ha nem kellene néhány művelethez célszerszám. Ezeknek az eszközöknek a listáját is adja a gyár, és a márkaszerviznek kötelező megvásárolnia az új szerszámokat, pedig lehetséges, hogy egy kisváros márkaszervizébe még sokáig nem téved be egyetlen modell sem, amihez ezek szükségesek lennének.

De egy márkaszerviz hálózat éppen attól márkaszerviz hálózat, hogy ha éppen a közelben kerül bajba egy Volkswagen tulajdonos, akkor a lehető legmagasabb szintű szolgáltatásban tudják részesíteni.

Kell hozzá műszer is

Az új gépkocsik javításánál a legtöbb újdonságot a különböző radarok és érzékelők kalibrálása jelenti. A technológia úgy van kitalálva, hogy a gyári kalibrációs műszer valamilyen szinten moduláris, tehát az új technológiák megjelenésekor a legtöbb esetben csak kiegészítőket, új szoftvert kell vásárolni.

Kell hozzá helyiség is

Nem, hogy a hányaveti módon lerakott betonlapok, de még a gondosan terített beton burkolat sem alkalmas arra, hogy ezekkel a műszerekkel megfelelő módon el tudják végezni a kalibrációt. Speciálisan kialakított helyiségre van szükség, tökéletesen vízszintes padozattal, hiszen például a hosszú hatótávú radar néhány tizedfokos beállítási eltérése, a mért-számított érték jelentős eltérését okozhatja.

Minden pénzbe kerül

Az új modellek és a velük érkező új technológiák fogadására tehát több lépésben készülnek fel a márkaszervizek. Az oktatások, a műszerek, kiegészítők, a megfelelő infrastruktúra, mind sok pénzbe kerül.

Könnyen megérthető, hogy a biztonságunkat, vagy kényelmünket szolgáló modern technológia nem teszi olcsóbbá az autók fenntartását. Az asszisztens rendszerek – amelyek működéséhez a sok érzékelő be van szerelve – csökkentik az ütközések valószínűségét és/vagy súlyosságát, de ha mégis megtörténik a baj, a helyreállítsuk költségesebb, mint a hagyományos járműveké.

Nagyságrendileg egy ilyen kalibrálóműszer ára nettó 4 millió forint körül van, de megfelelő helyiség kialakítása is milliókat emészt fel. Aki nagyon sokallja a márkaszervizek óradíját, az a fentieket is vegye figyelembe, a többi költséget pedig egy korábbi cikkünkben már felsoroltuk.

A növekvő autóforgalom növekvő szervizforgalmat generál

Sokan azt mondják, hogy most már közelebb vagyunk a következő válsághoz, mint az előzőhöz, tény minden esetre, hogy az új autó eladások újra a történelmi csúcs közelében járnak és a tulajdonosok is tudatosabbak lettek járműfenntartás terén.

A Volkswagen-nél úgy tapasztalták, hogy az ügyfelek lojalitása a válság idején sem csökkent, a korábban megnyert autósok túlnyomó része nem pártolt el a márkaszervizektől. Igaz ugyan, hogy a rendszerbe a válság miatt kevesebb új szereplő érkezett, de a régiek is elegendő munkát biztosítottak a műhelyeknek, hiszen a folyamatos magas színvonalat természetesen a „nehéz időkben” is biztosították.

2016-hoz képest tavaly 10% feletti forgalomnövekedést realizáltak a haza Volkswagen márkaszervizek és a növekedés az idei év első felében is ígéretes. Természetesen a munkaerőhiány a márkaszerviz hálózatot is sújtja, ez okozza, hogy időnként nem tudják azonnal fogadni az ügyfeleket.

Érdemes maradni

Aki a márkaszervizbe hordja a járművét, az biztos lehet benne, hogy a javítások nyomon követhetők, ellenőrizhetők, hogy a legújabb gyári előírások és technológiák, gyári alkatrészek felhasználásával, legális keretek között (alkatrész beszerzés, számlaadás, garancia stb.) történik a karbantartás.

A jól karbantartott autó biztonságot ad az utakon, egy teljes szerviztörténet – főleg, ha az márkaszervizes – pedig árelőnyt kínálhat az autó eladásakor.

Cikkünk elkészítésében nyújtott segítségért a Volkswagent illeti köszönet.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....