kocsi
266 éve készül az első példány abból a postakocsiból, amely a keszhelyi Helikon Kastélymúzeumból érkezett az AMTS-re. A személyszállító postakocsi (delizsánsz), vagy csukott társaskocsi Magyarországon szállított menetrendszerűen utasokat, pénzt, csomagokat meghatározott útvonalakon, a vontatását négy ló végezte. Elődeinél lényegesen kényelmesebb volt, C-rugóval készült, amely tompította az utak rázását.
Az országos hálózat csomópontja Budán, a mai Batthiány téri vásárcsarnok helyén álló postaház volt. Innen indultak a járatok Bécsbe eleinte hetente, majd naponta, később pedig az ország különböző pontjai felé is. A leveleket az oldalán elhelyezett táskákban szállították, amelynek a teteje védőráccsal volt körbevéve az utasok poggyászainak őrzésére. A párnázott ülések bársonnyal voltak bevonva. Ha pénzt is szállított, fegyveres őr is utazott a kocsin az útonállók megfékezésére.