AMTS percről-percre

AMTS: A lóerők a konnektorból jönnek

2021.08.29.

Mindenképpen némi képzavarral küzd a cím, de annyi igazság azért van benne, hogy míg az egyik kiállítási csarnokban az egyedi autóépítők demonstrálják tudásukat és kreativitásukat, mind technikai, mind optikai oldalról – pár méterrel odébb az elektromos lovagok „erősödő csendben” próbálnak minél nagyobb teret hódítani a mobilitásban

Bár még nagyon sokáig velünk lesznek a belsőégésű motorok, minden benzingőzért rajongónak együtt kell élnie a gondolattal, hogy egy motorizációs forradalom közepén vagyunk, ahonnan a klasszikusok aligha kerülhetnek ki majd győztesen. Az autógyártók egyre másra tökéletesebb és nagyobb hatótávolságú villanyos modellekkel lépnek piacra és bevallhatóan ez a trend – akár tetszik, akár nem – hatással van ránk.

Jó értelemben hétköznapi anomália lehet, az is, hogy miközben Michelisz Norbi egy benzines erőgépben küzd az elemekkel a WTCR-en, addig a Hyundai standján az IQNIQ 5 van a reflektorfényben, amivel szintén a jó értelemben vett paradox egymás mellett élés pillanatát éljük meg ezzel. Miközben vitathatatlan, hogy a dél-koreai márka elektromosmeghajtás tekintetében ott van a mezőny elitjében. Az IQNIQ 5 egy újabb mérföldkő a márka palettáján. A vállalat első sorozatgyártású modelljének, a Hyundai Pony-nak a merészségét idéző IONIQ 5 rávilágít arra a 45 éve tartó utazásra, amely kapocsként szolgál a múlt, a jelen és a jövő között. 

Az IONIQ 5-höz elérhető, elektromos hajtási konfigurációk minden felhasználó mobilitási igényeihez igazodnak, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény terén. Az autó kétféle akkumulátorcsomaggal – 58 kWh vagy 72,6 kWh – érhető el, ahogy villanymotor-konfigurációból is kettő áll rendelkezésre: az egyiknél csak a hátsó tengelyen, a másiknál elöl és hátul egyaránt található villanymotor. Az összes elérhető elektromos hajtási konfiguráció kiemelkedő hatótávolságot kínál; a végsebesség minden esetben 185 km/óra.

A hajtáslánc-kínálat csúcsán a 72,6 kWh-os akkumulátorral társított összkerékhajtású (AWD) konfiguráció áll: ennek rendszerteljesítménye 225 kW; maximális kombinált forgatónyomatéka 605 Nm. Ez a hajtáslánc 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Az IONIQ 5 E-GMP padlólemeze 400V és 800V töltési rendszereket is képes kezelni. 350 kW teljesítményű töltőt használva az IONIQ 5 mindössze 18 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Az IONIQ 5 csupán 5 perc alatt 100 kilométer megtételére (WLTP) elegendő töltést képes felvenni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....