AMTS

AMTS 2016 – "keresd a magyart" standok autói

2016.03.21.

Rövid összeállításunkban a sportos modelleket felvonultató Suzuki standot, a szemet gyönyörködtető Kia modelleket és a legnépszerűbb hazai márka, az Opelnél látottakat vesszük górcső alá. A közös bennük, hogy mindháromnak van magyar vonatkozása…

A sportosság kihangsúlyozása érdekében öltöztették fehérbe, pontosabban hűvös gyöngyház fehérbe a Suzuki modelleket és környezetüket, tudtuk meg az esztergomi márka termékfelelősétől az AMTS-en. A kis túlzással akár erőfitogtatásnak is nevezhető installáció azért nem alaptalan, hiszen minden modellből a legerősebb és egyben legsportosabb kivitelt állították piedesztálra.

Kezdjük talán a legfrissebb sportzakóssal, a Vitara 1,4 literes turbósával, melyet legkönnyebben a hűtőrács krómdíszítéséről és a lámpatestben piros kontúrvonalakat viselő fényforrásról ismerhetünk fel. A downsizing jegyében 1,6-ról 1373 köbcentire visszavett hengerűrtartalomból 140 lóerőt csaltak ki a japán mérnökök, ezáltal az új erőforrás literteljesítményével és 5,5 literes vegyes átlagfogyasztásával igencsak felzárkóztatta a márkát. A fentiekhez 4WD és hatfokozatú manuális váltó is párosul, melyekből az előbbi opció létjogosultsága a leginkább megkérdőjelezhető a magyar piacon.

A Swift Sport esetében sajnos nem számolhatunk be hasonló újdonságokról, mint a Vitaránál, ugyanis a 17 hüvelykes kerekeken guruló háromajtósban még a régi szív dobog. Az 1586 köbcentis szívó aggregát 134 lóerőt produkál, ami bőven elég az utcai huncutkozásokhoz, így élettartama - a turbó nélküliségnek köszönhetően – és egyszerűsége révén kedvelt modellé vált az elmúlt évek során a boyracerek körében is.

A közel 200 lóerőt mozgósító Hayabusháról pedig csak szuperlatívuszokban beszélhetünk, hiszen néhány éve (2012-ben) a nyers erőt már olyan biztonságot adó részletekkel is kiegészítettek, mint például a blokkolás-gátló (ABS) és az erősebb, később fáradó Brembo fékek. Ezáltal már nem csak elvetemültek, hanem békés túrázók is előszeretettel ülnek fel a vadászsólyom nyergébe, ugyanakkor a géposztály első 300 km/h-át túllépő motorjaként különleges bánásmódot igényel 1999-es megjelenése óta. Ha a végsebességet és a versenypilótákat is megizzasztó teljesítményt vesszük alapul, az eddigiek közül leginkább a GSX1300 R-nek van helye a sportos standon.

No, meg a DF200 AP jelű, 2867 köbcentis csónakmotornak.  A sornégyes 200 lóerős aggregát a Suzukinak egy olyan arcát mutatja be, melyről a közúton közlekedőknek elképzelésük sincs.

Az Opelnél – nem meglepő módon - az Év Autója díjat bezsebelt Astra volt leginkább reflektorfényben, de a háttértáncos Mokka, Adam S és ezek versenysportot űző kiviteleik is méltán kaptak helyet a kiállításon. A bevezetőben említett magyar vonatkozás itt több dolgot is takar, mellyel világhírnevünket öregbítik a körbe zárt villámosok. A kicsiknél a motortérben található új háromhengeres, egyliteres 102 lovas erőforrás, a nagyoknál pedig az egyhatos dízelmotor, vagy a Szalay-Bunkoczi kettős rajtvonalhoz állása adja az apropót arra, hogy büszkék legyünk a rüsselsheimi márka itteni felhozatalára.

A Kiánál pedig az alig három hete debütált Sportage, Optima és a C’eed GT Line verziójával fogadták a látogatókat, stílusosan, egységes tűzpiros színben. A dél-koreaiaktól már megszoktuk, hogy a „power to surprise” szlogenjükhöz híven időről-időre képesek ámulatba ejteni kortól, nemtől és földrésztől függetlenül bárki emberfiát. Ez szerintem itt is megvolt. Legalábbis számomra az Optima mindig is az a modell, ami számomra a szem rágógumijaként, ha valahol megjelenik, nem tudom róla levenni a tekintetem.

A dél-koreai márka magyar vonatkozását a frankfurti központban dolgozó Kovács Miklós formatervező munkájának köszönhetjük

A forma mindent visz. Erre utal, hogy tavaly a Kia gyárak 3 millió legyártott autóval elérték gyártókapacitásuk felső határát, valamint, Magyarországon is átlépték a 4 százalékos piaci részesedést 2015-ben. Az offenzívájuk egyre erősebb, hiszen három további modell megújul még ebben az évben és négy vadonatúj modellel egészül ki a jelenlegi portfolió 2018-ig, szóval, a progresszió és a tempó amit a Kia Motors diktál, elképesztő.

Fentiek tükrében már nem is szükséges részletezni a motorkínálatot, sem pedig a gazdag alapfelszereltséget. Elég tudni, hogy géptető alatti részekre továbbra is 7 év, vagy 150 000 km-re szóló garanciát kínálnak a modelljeikre, ami világszerte egyedülálló.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.05
A 2024-es év eredményei alapján a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. egyszeri bruttó 800 ezer....
2025.03.05
Sem a benzinmotorokat, sem a kézi váltót nem hagyja kihalni a Toyota. Sportos modellek egész sorát....
2025.03.05
A Porsche AG régóta tervezett változtatást kezdeményez az Igazgatóságban: 2025. február 26-tól....
2025.03.05
A mezőny tagjai is bíznak benne, szoros versenyszezon áll előttünk izgalmas futamokkal és....
2025.03.05
Baleset történt az M3-as autópálya fővárosi bevezető szakaszán. ..
2025.03.05
Az idei nyári menetrend végével kivonja a még megmaradt nyolc Boeing 757-300-asát a német....
2025.03.05
Érdekelt bárkit is korábban, ha egy profi pilóta káromkodott? Egyáltalán nem, de mióta az FIA....
2025.03.05
Az egyenruhások a múlt héten 11 ittas sofőrrel szemben kezdeményeztek eljárást, valamint öt,....
2025.03.04
A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség indítványára a bíróság gyorsított eljárásban nem jogerősen....
2025.03.04
Hátizsákban is elfér a lemezlovas kisautó, igazi zenegép, komoly divatcikk! ..