drift

Amikor 1000 lóerős driftautóba ülnek a WRC-pilóták

2021.10.02.

Kalle Rovanperä és Kacuta Takamoto kipróbálhatta, hogy milyen érzés, amikor egy 800 lóerős GR Suprában és egy 1000 lóerős GR Yarisban az oldalablakon kell előre nézni kanyarban, miközben sűrű gumifüst borítja be az aszfaltot.

 

A Toyota Gazoo Racing gyári ralicsapata mindent megad a versenyzőinek ahhoz, hogy tovább fejlesszék eleve kiemelkedő vezetési tudásukat. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy augusztus végén egy nyugat-finnországi versenypályát béreltek ki abból a célból, hogy Kalle Rovanperä és Kacuta Takamoto kipróbálhasson két nem mindennapi Toyota versenyautót, és segítségükkel fejlesszék az autókezelési képességeiket a csúszáshatáron és azon túl.

A GR Suprát és a GR Yarist a Toyota Gazoo Racing közbenjárására a profi japán driftsport egyik élő legendája, Szaito Daigo bocsátotta rendelkezésükre. A 41 éves pilóta arról nevezetes, hogy ő az egyetlen a világon, aki a két legrangosabb driftbajnokságot, a japán D1GP-t és az amerikai Formula Drift sorozatot is meg tudta nyerni. Ma már a versenyzés mellett a Fat Five Racing nevű cége menedzselésével is foglalkozik, a tokiói központban driftautókat építenek, versenyeztetnek és javítanak, emellett saját alkatrészeket is gyártanak, amelyekkel sokféle sportautót lehet kilinccsel előre kanyarodó, gumifüstölő szörnyeteggé változtatni.

Két éve készültek el a GR Suprával, tavaly ősszel pedig már a GR Yarist is átalakították a Japánban roppant népszerű autósport szakág igényei szerint. Mindkét kocsiban közel derékszögben elfordíthatóak az első kerekek, mindkettő hátsókerék-meghajtású (igen, a GR Yaris is) és mindkettőben egy, az A80-as Suprából származó, ikerturbós, hathengeres 2JZ motor szolgál, amit a GR Suprában 800, a GR Yarisban pedig 1000 lóerőre tuningoltak fel.

Egyik sem tipikus tanulóautó egy vezetéstechnikai tréninghez, persze a diákok sem friss jogsis mazsolák voltak: a 20 éves Rovanperänak és a 28 éves Kacutának sem idegen helyzet, amikor keresztben kell autózni, ugyanis murván a legtöbbször így közlekednek munkaeszközükkel, a közel 400 lóerős, összkerékhajtású Yaris WRC-vel. A fiatal finn ráadásul hobbiból már régóta ismerkedik a drifttel is, három éve indult először ilyen versenyen, idén augusztusban pedig a Venetsia Drifting nevű futamot sikerült is megnyernie Finnországban, ahol egy bérelt autóval 31 profi driftversenyzőt utasított maga mögé. Tavaly arra is volt ideje, hogy egy saját driftautót építsen magának, amikor a pandémia miatt fél éves kényszerszünetet tartott a rali világbajnokság.

Kacuta Takamotónak azonban új volt a driftelés, eltartott egy kis ideig, amíg megszokta, hogy a Yaris WRC-nél több mint kétszer erősebb autókat kell vezetnie, ráadásul úgy, hogy az összkerékhajtás segítségére sem számíthat. „Kalle nagyon jó” - nyilatkozta a Dirtfish ralis portálnak, miközben nézte csapattársát, ahol közel 90 fokban elfordított első kerekekkel, füstölő és kipörgő hátsó kerekekkel, látványos erőcsúsztatással kanyarodik a GR Suprával. „Ő nagy rajongója ennek a sportnak, de most egy vezetéstechnikai tréning keretében mindketten kipróbálhattuk magunkat benne. Annyit mondhatok, hogy szuper élmény! Korábban már én is próbálkoztam hasonlóval, de csak havon és jégen, nem úgy, mint most” - folytatta a japán pilóta.

„Ezek az autók teljesen őrültek. Elképesztően könnyűek, és némelyikben 1000 lóerő lakozik. 1000 lóerő! Alázatosan kell közelíteni hozzájuk, mert minden máshogy működik, mint ahogy megszoktad. Nehéz megszokni, és nagyon könnyű összetörni őket. Még időre van szükségem, hogy beletanuljak, de érzem, hogy az itt szerzett tapasztalat segíteni fog a rali világbajnokságon is. Persze tudom, hogy teljesen mások ezek a kocsik, mint a Yaris WRC, de még így segítenek abban, hogy jobban megértsek pár dolgot a vezetéssel kapcsolatban" - tette hozzá.

„Őszinte leszek: a driftelés nehezebb, mint gondoltam, pedig sosem hittem, hogy könnyű lesz. Nagyon sok önbizalomra van szükség az autóban. Bár nem mentem sok kört, egy idő után már képes voltam a megfelelő szöget eltalálva, teljes gázzal driftelni. Fantasztikus volt, de még ennél is többet akarok. Az a célunk Kalléval, hogy két autóval egyszerre drifteljünk, szorosan követve egymást. Nekem még gyakorolnom kell ehhez, de Kalle már készen áll.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.21
Egy évek óta eltűnt autót találtak a Dunában Esternberg közelében, Ausztriában. A hajózási csatorna....
2022.05.20
Loeb és Ogier is kiállni kényszerült, a brutálisan nehéz murvás pályák megtizedelték a mezőnyt. ..
2022.05.20
Békeidőben is kemény támadások érik az autóipart kiszolgáló logisztikai láncot, mely gyakran....
2022.05.20
Beszállítói nehézségek miatt háromnapos munkahetet vezetnek be a Ford kölni üzemében - írta a Bild....
2022.05.20
Hiába van már izgalmas, hátsókerék-hajtású padlólemeze a Mazdának, úgy tűnik, hogy klasszikus....
2022.05.20
15 százalékkal nagyobb bevétele keletkezett a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nek 2021-ben,....
2022.05.20
A Ferrari világbajnoki pontversenyt vezető monacói pilótája volt a leggyorsabb Barcelonában. ..
2022.05.20
Szemünk előtt foszlik szét sok minden, amiben hittünk. Már csak szinte a bizonytalanság biztos.....
2022.05.20
A Mercedes-Benz 135 millió euróért (52 milliárd forint) árverezte a mindösze két példányban létező....
2022.05.20
Egy feltehetően migránsokat szállító kisteherautót követő, két egymás mögött haladó rendőrautó....