Opel Dakar Team

Alternatív megoldások a Marokkó ralin

2020.06.30.

A marokkói világkupa-futam szervezői a jelenlegi helyzetnek megfelelően átszabták a terveiket, így az eddigiektől eltérően nem szállodában laknak majd a mezőny tagjai, hanem ahogy régen, egy nagyobb, zárt tábort építenek fel számukra, hogy a lehető legkevesebbet érintkezzenek a helyiekkel, így óvva a saját és az ő egészségüket. 

Az eredeti terv szerint a verseny Agadirból rajtolt volna, ám ez átalakult, az XXL méretű tábort (ahogy ők fogalmaztak) Mhamid közelében építik fel, Zagorától délre, nomád stílusban, vagyis visszatér egy kicsit a régi Dakarok hangulata.

Apropó Dakar! A marokkói verseny megrendezése szinte létfontosságú annak érdekében, hogy a gyári csapatok és az amatőrök egyaránt profi és biztonságos körülmények között tudjanak felkészülni a Dakar ralira, hogy tesztelhessék az új fejlesztéseiket, itt ugyanis az autós és a motoros mezőny egyaránt megméreti magát. 

Az autósok esetében az össztáv 2044 kilométer, amelyből 1710 kilométer a mért szakaszok hossza, a navigátorok pedig ugyanúgy előre nyomtatott, színezett itinert kapnak, mint ahogyan a katari világkupa-futamon, vagyis a gyári csapatoknak sem lesz idejük térképszakértőkkel felkészülni, hiszen a rajt előtt fél órával kapják csak meg a roadbookot. 

„Nagyon jól hangzik, hogy végre nem törlésről, hanem módosításról, alkalmazkodásról kaptunk híreket, mert ez azt jelenti, hogy készülhetünk tovább a marokkói világkupa-futamra, amelynek rajtjánál mindenképp ott szeretnénk lenni – nyilatkozta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs. – Tetszenek a változtatások, mindig is szerettem a nomád táborokat, számomra ezek jelképezik az igazi sivatagi versenyzést, arról nem beszélve, hogy most a járványhelyzet is indokolja – mindenképp óvnunk kell a helyieket, minden tőlünk telhető módon. Ami a színes itinert illeti, szerintem jó rendszer, amely kiegyenlíti az erőviszonyokat, és a versenyzők is egyre inkább hozzászoknak a használatához. Hosszú távon lehet, hogy ez sem megoldás az esélyek kiegyenlítésére, de rövid távon biztosan.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.17
AZ Atto 2 nevű modell februártól lesz kapható. ..
2025.01.17
2015-ben vezették be a vármegyei autópálya-matricát, amely ezáltal már 10 éve elérhető a piacon.....
2025.01.17
Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet....
2025.01.17
Annyi biztos, hogy a BMW nem rest dinamikusan fejleszteni az infotainment rendszerét, ami immáron a....
2025.01.17
Húsz percen belül két kamion- és egy buszbalesetről adott hírt a katasztrófavédelem pénteken reggel....
2025.01.17
Az autósok mezőnyében a hazai kedvenc Jazid al-Radzsi, a motorosoknál pedig az ausztrál Daniel....
2025.01.16
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.01.16
2024-ben összesen 5069 darab Mercedes-Benz személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon....
2025.01.16
A 77-es főúton félpályán halad a forgalom - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.01.16
Már 2026 elején debütálnak majd az első piacokon a Honda 0 Series modelljei, amik immáron három....