Forma 1

Alonso: A focit sem változtatják meg az unalmas meccsek után

2016.08.18.

A folyamatosan változó szabályokkal híresen „rossz viszonyt ápoló” Fernando Alonso szerint a Forma–1-nek a labdarúgás példáját kellene követnie, ahol hosszú évek, évtizedek óta állandóak a szabályok, noha a közönség gyakran láthat unalmas, 0-0-s mérkőzéseket is.

Az utóbbi időben több, viszonylag fiatal előírást is megváltoztattak vagy teljesen eltöröltek a királykategóriában és tértek vissza a régebbi, „jól bevált” módszerekhez. Noha többször elmondta, a 2000-es évek közepén ő is jobban élvezte a Forma–1-et, és szerinte a szurkolók is izgalmasabbnak tartották azt, Alonso úgy érzi, a sport „régen minden jobb volt szindrómában” szenved.

„Ez probléma” – kezdte nyilatkozatát. „Néha olyan dolgokat szeretnének jobbá tenni, melyekkel alapvetően semmi baj sincs” – tette hozzá, majd kiemelte, a Forma–1-nek a labdarúgás példáját kellene követnie, azaz el kellene köteleznie magát egy adott szabályrendszer mellett, még akkor is, ha néha unalmas versenyeket láthatunk. „Vegyük a focit. Hány mérkőzés végződik 0-0-ra? Ezek nagyon unalmasak, de nem változtatják meg a büntetőterületet, nem állítanak be még egy kapust, és nem is veszik le a pályáról azt az egyet, aki fenn van. Nem változtatnak minden héten. Mert ilyen a sportág.”
„Azt hiszem, voltak fantasztikus korszakaink a V10-esekkel és a V8-asokkal, néha azonban változtatnunk kell a biztonság miatt, és változtattunk is, hogy még jobbá tegyük azt. Ennek ellenére úgy tűnik, az emberek mindig boldogabbak azzal, ami néhány évvel ezelőtt volt” – mondta a kétszeres bajnok, aki bár óvatosan tekint vissza a múltba, és nem akar mindent rózsaszín szemüvegen keresztül nézni, abban egyetért a bírálókkal, hogy izgalom szempontjából jobbak voltak az előző érák.

„Még mindig szeretem az autókat, és még mindig imádom ezt a sportot, élvezem, hogy eljárhatok a versenyekre. De őszintén mondom, az elmúlt években, a turbómotorokkal a Forma–1 veszített valamit az izgalomból és a show-ból. Kezdve a motorhangokkal, a köridőkön át a benzinnel és a gumikkal való spórolásig. Azt hiszem, most egy kicsivel kevésbé élvezetes ezeknek az autóknak a vezetése. Nem annyira erőteljes és lenyűgöző, mint a 2000-es években volt a V10-es erőforrásokkal. Emlékszem, az első tesztemre: 60-70 kör után teljesen elfáradtam” – magyarázta.

„Egész éjszaka zakatolt a fejem, és nem is tudtam vízszintesen feküdni, akkora erőhatás érte a nyakamat. Most viszont valaki az első teszt alakalmával is teljesít 160 kört. Jött néhány szabályváltozás és politikai módosítás is, melyek szintén nem segítettek a sportágon. A sport résztvevői, és a pilóták is úgy érzik, hiányzik a következetesség. Ez volt a helyzet a rádiós szabályokkal is: előbb félig tiltották, aztán teljesen, majd vissza a normális kerékvágásba. Ez pedig mindenki számára zavaró kicsit” – zárta gondolatát, aláhúzva, komoly szükség van az állandó szabályokra.

 

(motorsport, telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..
2024.05.09
Az MTI helyszínről származó információja szerint az egyik oldalon elütöttek egy embert, aki....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.09
A kínai autópiacon tomboló árháború és szoros verseny rendkívüli leleményességre ösztönzi az....
2024.05.09
Marokkó egy varázslatos hely, ahol a nomád berber hagyományok üdvözlik és magukba szívják a világ....
2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....