Ford Motor Company

Álmaim autója

2020.01.31.

Mindenkinek van álmai autója! Még azoknak is, akik nem vezetnek autót, hiszen az "álmaim autója" valójában nem is egy jármű, hanem a vágy gyakran titokzatos tárgya. Akik még az autóskártya generációhoz tartoztak azok közül a többség természetesen innen választott álomautót, amely elég gyakran a Lola T volt. Aztán vannak akiket a filmművészet ihlehtett. A filmek kedvelői körében vélhetően a De-Lorean viszi a primet. Az utóbbi időben viszont azt tapasztalom, kicsit beszűkült, sematikussá, közhelyessé vált az emberek álomautó választása. Nyilván ez annak köszönhető, hogy a média olyan erővel tolja a szemünk elé, vagy közvetlenül a tudatunkba, esetleg már egyenesen a tudatalattinkba azt a néhány kereskedelmileg erős márkanevet, amelyek közül kikerülnek a globális fogyasztói társadalom álomautói. Ferrari, Porsche, Aston Martin, Lamborghini, Bentley, hogy csak a legközhelyesebbeket említsem. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Az én álomautóm ezzel szemben egy olyan jármű, amely még a híres német éves autókatalógus egzotikus márkái között se biztos, hogy szerepel, vagy ha igen még csak nem is fél, hanem talán csak negyed oldalt kap ismertetésként. Mégis úgy érzem, van benne valami lenyűgöző, valami, ami az autózás eszenciáját és vegytiszta, kompromisszum mentes élvezetét testesíti meg. Még csak nem is egy nagy történelmi márkáról van szó. 1978 óta gyártják, a hollandiai Lelystad-ban. A neve Donkervoort és az egyike a klasszikus Lotus Super 7 átdolgozásoknak, amelyek közül a legismertebb a Caterham, amelynek egykor még Forma 1-es csapata is volt. A Donkervoort nem egy klasszikus autólegenda, hanem inkább egy kis ékszerdoboz, egy csodálatos kis zárvány, egy gyöngykagyló az autóipar mindent elborító óceánjában. Kicsi a cég is, hiszen kevesebb mint 30 dolgozó készíti természetesen egyedi, kézi munkával az autókat a Fordtól és az Auditól beszerzett motorok köré. Szintén kicsi de lelkes, szimpatikus és minőségi a rajongótábor is: egy-egy Donkervoort találkozó vagy túra kifejezetten családias légkörben zajlik. Nem tudom van-e Magyarországon Donkervoort tulajdonos, de annyi bizonyos, hogy aki ilyen kocsit választ az nem a kereskedelmi reklámok hatására hozza meg döntését. Annak, hogy álomautó választásomat megosztottam kedves olvasóimmal lényegében valami hasonló oka van. Ma már Magyarországon is van egy eléggé széles, tehetősebb réteg, aki nyugodt szívvel és a családi kassza különösebb megrendítése nélkül meghozhatja azt a döntést, hogy úgynevezett második autónak, vagy ha úgy tetszik hobby autónak választ valami különlegeset. Szóval aki valami igazán különlegesere vágyik és a Ferrari, Lamborghini, Porsche árnál olcsóbban, de sokkal egyedibbet szeretne tekintse meg a cikkem mellett található képgalériát és barátkozzon a gondolattal, el tudja-e képzelni magát egy családias hangulatú Donkervoort találkozó vendégeként. 

Képre kattintva galéria nyílik!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....