Allison
Az üzemanyag hatékonyság kiemelt szerepet játszik az SRH-nál, ezért a vállalat nagy hangsúlyt fektet a sofőrök képzésére – ami kb. 12 évnyi képzést jelent. Négy oktató tanítja a sofőröket a gazdaságos, előrelátó vezetési taktikára. Az Allison váltók működtetéséhez szükséges speciális ismeretek az anyag részét képezik, s ez hozzájárult ahhoz, hogy az SRH fenntarthatóan 7-8 százalékos üzemanyag-megtakarítást érjen el.
Ezen kívül, két Econic Euro6 modellt már mindjárt az elején felszereltek az új Allison FuelSense® üzemanyag-hatékonyság növelő csomaggal is, melyet már márciusban megkaptak. Bülent Akgöl elmondása szerint, aki a Mercedes-Benz speciális tehergépjárművekért felelős marketing igazgatója, szemben a korábbi Euro5-ös járművekével, az üzemanyag fogyasztási mutatók alakulását 4 százalékkal alacsonyabbra várják ezeknél az új modelleknél.
„Az üzemi próbák alapján azt várjuk, hogy az új Euro6-os meghajtások gyorsabbak lesznek, laposabb nyomaték-görbével működnek és az Allison legújabb FuelSense technológiájával kombinálva jelentős megtakarítást érhetünk el vásárlóink számára” – mondja Akgöl.
Automata váltós járművek megnövelt rendelkezésre állása
A hulladékgyűjtő járművek naponta egy műszakot teljesítenek, a nagy utcaseprő gépek fele azonban napi két műszakban dolgozik, hogy a szoros beosztást tartani tudják, ezért az autók rendelkezésre állása elengedhetetlen követelmény.
Thomas Maas, az SRH műszaki szolgálatának vezetője szerint az Allison váltók karbantartási igénye nagyon csekély. „Tulajdonképpen a rutin olaj-, és szűrőcserére korlátozódik a rendszeres karbantartási igény; szigorúan követjük a Daimler által ajánlott csere-periódusokat”- mondja.
Az időrabló és költséges kuplung-cseréket pedig teljesen kiküszöbölik az Allison automata váltók. „Egy hulladékgyűjtő jármű két, esetleg három kuplungcserét is igényelhet a hozzávetőleg 10 éves élettartama alatt. 210 járművel kalkulálva ez összesen 420 és 630 közötti kuplungcserét jelent – ezt az Allison automata váltókkal teljes egészében megspóroljuk” – magyarázza Maas úr.
A hagyományos száraz-kuplung helyett az Allisonok nyomatékváltót használnak, ami megvédi a hajtásláncot a nyomaték okozta rázkódástól és vibrációtól. Ráadásul növeli a motor nyomatékát indításkor, ezáltal nincs kopás, illetve jelentősen megnő a jármű teljesítménye és manőverezhetősége az állandó indulás-megállásos működés alatt, valamint a városi utak gyakran erős forgalmában.
„Az Allison váltóval a jármű simán, rázkódás-mentesen indul, aminek haszonélvezői leginkább a hátsó fellépőn dolgozó munkatársak, akik a hulladékgyűjtő edények ürítését végzik. A járművezetők pedig azért elégedettek az Allison automata váltóival, mert annyira könnyű őket vezetni” – mondja Maas úr.