Hyundai
Amíg régen az autó tudásának, teljesítményének növelésére használták leginkább az aktív légterelőket, addig mára új szerepet kapnak a villanyautózásban. Sokan, sokféleképp próbálják a maguk hasznára fordítani az autók körül áramló levegőt, most pedig a Hyundai-Kia csoport hozott egy új megoldást. Active Air Skirt (AAS), azaz aktív légterelő technológiájuknak köszönhetően arra számítanak, hogy akár 2,8%-kal kedvezőbb légellenállást tudnak elérni, illetve akár 6 km hatótávot nyerhetnek az elektromos modellek esetében.
Ez igazából egy, az első kerekek előtti, 80 km/h felett automatikusan lenyíló légterelő flepnit jelent, ami akár 200 km/h-ig kint is maradhatna, hogy így terelje el a kerekek elől a levegőt, ami a kerekek körül kontrollálatlanul fodrozódik, ezáltal kedvezőtlenül hat egy elektromos autó szabad kigurulására és hatótávjára. Aero felnikkel kombinálva lehetne tovább erősíteni a hatást. Az aktív légterelőket először az E-GMP dedikált villanyos padlólemezen alkalmaznák, noha még egy sor tartóssági és teljesítmény teszt vár a technológiára, mielőtt levédetik Dél-Koreában és Amerikában.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!