zöldautó
A Tesla bejelentette, hogy próba jelleggel elindítja az akkumulátor csereprogramját Kaliforniában, egyelőre egy állomáson. Ezzel a Tesla megszűntetné az elektromos autók egyik legnagyobb hátrányát a belső égésű motoros autókkal szemben, a hosszú töltési időt. Ha beválik a rendszer, akkor a cég elkezdi kiépíteni a speciális csereállomásokat. Jövő héttől a Model S tulajdonosok a Harris Ranch-i gyorstöltő állomással szemben felépített új csereállomáson cserélhetik majd le a lemerült akkumulátorukat egy teljesen feltöltöttre, amivel 4-500 kilométert lehet autózni.
A Tesla már 312 gyorstöltő állomást állított fel a világon, amelyeken ingyenes töltést kínál az ügyfeleinek. Ezzel ellentétben az akkumulátorcsere pénzbe kerül majd, de a cég tájékoztatása szerint az ára nem éri majd el egy átlagos tankolásét. Jelenleg körülbelül három percig tart egy akkumulátorcsere, mivel az akkumulátort tartó titán és alumínium konzolok nyitása még viszonylag bonyolult művelet. A gyár szerint a konzolok áttervezésével és a csereállomás automatizáltságának fejlesztésével megoldható lesz, hogy egy percre szorítsák le a csere időszükségletét.