Lotus
A Lotus modernkori helytállása nagyrészt az Elise modellcsaládra épül, így joggal lehet büszke modelljére a brit autógyár. Mivel a Lotus is all-int mondott a villanyosításra, minden jel szerint az Elise lehet az egyik utolsó modell, ami még Colin Chapman filozófiája szerint épült, tehát a tervezésekor mindennél fontosabb volt, hogy könnyű maradjon. Nem véletlen, hogy a Lotus 25 évnyi gyártás után sem szeretné kukába dobni az Elise tervrajzait, inkább azok értékesítésével éltetné tovább Chapman hagyatékát.
Az még nem teljesen tiszta, hogy a Lotus meddig hagyja kínálatán könnyű sportautóit, de minden esetre nyitottak a tervek eladására, ha találnak hozzá egy megfelelő partnert. Legutóbb a Caterhamnak értékesített tervrajzokat a Lotus 1973-ban, most pedig a lehetséges jelöltek között szerepel az a Radford Cars, amit az egykori F1 világbajnok Jenson Button, és a tévés Ant Anstead alapított. Ugyanakkor nyitott a piac, ha valaki késztetést érez magában, akár saját maga is megteremtheti a gyártáshoz szükséges feltételeket. Egyébként az Elise Final Edition-t idén februárban jelentette be a Lotus, szóval tervezik a kifutást. Mindössze 898 kilójához 240 lóerőt biztosít majd az 1,8 literes motorja.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!