Africa Eco Race

Africa Race - Szalayék lendületben

2017.01.11.

A befutó helyszíne egyszerűen gyönyörű volt. Szalay Balázs átbuktatta az autót egy nagyobb dűne tetején, és maga előtt tengernyi kisebb homokdombot látott. Nemcsak a látvány volt lélegzetelállító, hanem az élmény is, ahogy végigmentek ezeken a dűnéken – mintha csak hullámvasúton ültek volna navigátorával, Bunkoczi Lászlóval.

Az Opel Dakar Team párosa a Tiulit és Azugi közötti, 425.44 kilométeres szelektív szakaszon a 13. helyen ért célba, az összetettben pedig továbbra is a tizedik. - Gyors, technikás, poros, tevefüves szakasz volt, amelyen viszonylag lendületesen átjöttünk. Kétszer veszítettünk időt, egyszer, amikor elsüllyedtünk a mély homokban és vissza kellett tolatnunk – ami körülbelül hat percünkbe került –, másodszor pedig azért, mert körülbelül húsz kilométerrel a cél előtt defektet kaptunk. Nem segítette a haladásunkat az sem, hogy százötven kilométert tettünk meg az egyik Tatra, nevezetesen Tomecek porában, de összességében jó kis szakaszunk volt, ennyi nehézséggel mindig szembe találja magát az ember a mauritániai dűnék között. - mondta Szalay.


S hogy mit tett ehhez hozzá Bunkoczi László? Nos, először is azt, hogy navigáció szempontjából is jó néhány nehézséget rejtett ez a szakasz, s hogy akadt közöttük olyan, ami még néhány éve is megtréfálta volna őt. De most nem. - Volt egy olyan jel, hogy menj a hegy sarka felé, szépen csinosan bekarikázva a hegy széle a rajzon. Igen ám, de négy ilyen hegy volt előttünk, és a fokok alapján is bármelyik lehetett volna. Ilyenkor kell a rutin, hogy az ember a jót válassza, és szerencsére nekünk sikerült. A szakasz végén mentünk vagy százötven kilométert a tatrás Tomecek nyomában, ott is előfordult néhányszor, hogy csak érzésre nulláztam a méterszámlálót, és erősen bíztam benne, hogy jó helyen vagyunk.


Mint ahogy jó helyen volt a csapat kamionos egysége, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert páros is, amely a monstrumok között a hatodik helyet szerezte meg az öregecske MAN-nel. Viszont a szakaszt gond nélkül teljesítette, s az Afrikában legutóbb 2007-ben versenyző pilóta is egyre inkább felveszi a ritmust.

„Egész jó kis szakasz volt, ezúttal a tevefüves rész sem viselte meg annyira a gerincünket, mint egy nappal korábban, és a dűnék között is csak egyszer álltunk meg, amikor egy Nissan elakadt előttünk. De nem kellett ásnunk, csak leengedtük a guminyomást, aztán nyomtam egy rettenetes gázt és már kint is voltunk a slamasztikából. A végén a köves atari szakasz nem tett jót a járművek futóművének, úgyhogy ott egy kicsit óvatosabb voltam” – mondta Darázsi.

A navigátor-szerepbe egyre jobban beleszokó Szalai Norbert sem számolt be számottevő eseményről: „Az eleje és a vége zötyögős volt, de azt leszámítva végigrohantunk a szakaszon – jó lenne, ha minden napunk ilyen sima lenne” – mondta Szalai.


A mezőny harmadik magyar egysége, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania) trió előző este a két gyengélkedő turbóból összerakott egy harmadikat, és nekivágott a keddi szakasznak. A pilóta izgult, hogy vajon bírja-e majd a kamion a gyűrődést, de mivel százszor jobban figyelt a technikára, mint normál esetben, sikerült teljesítenie a szakaszt az ötödik helyen.

AFRICA RACE 2017

8. szakasz, Tiulit–Azugi (össztáv: 453 km, ebből szelektív szakasz: 425.44 km). Autósok: 1. Mathieu Serradori, Fabian Lurquin (francia, belga, SRT Buggy) 3:54:17, 2. Sireyjol Beguin (francia, belga, Cummins Buggy) 8:33 p h., 3. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 9:43 p h., ...13. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 36:12 p h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 4:02:10, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 12:07 p h., 3. Valtr, Pilny, Skrobanek (cseh, Tatra) 14:11 p h., ...5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 59:21 p h., ....6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 1:48:53 ó h. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 4:47:46, 2. Sella (izraeli, KTM) 13:23 p h., 3. Gabari (marokkói, KTM) 15:54 p h.

Az állás. Autósok: 1. Vlag yimir Vasziljev, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 25:14:18, 2. Thomasse, Larroque (francia, Buggy) 1:34:42 ó h., 3. Housieaux, Crespo (francia, Optimus) 2:03:22 ó h., ...10. Szalay Balázs 4:01:00 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov 26:55:27, 2. Valtr 1:56:42 ó h., 3. Kuprijanov 2:59:02 ó h., ...5. Kovács Miklós 31:14:22 ó h., ...6. Darázsi Zsolt 36:46:40 ó h. Motorosok: 1. Teddy Gev Sella 30:3656, 2. Ullevalseter (norvég, KTM) 36:24 p h., 3. Benko (szlovák, KTM) 53:04 p h.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy február 1-től kizárólag a 2025-re érvényes....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....
2025.01.27
Túlfutott a tilos jelzésen egy vonat hétfőn Fótnál, a vizsgálat ideje alatt egy szakaszon szünetel....
2025.01.27
Kétféle csoport alakult a CO2 kvóta vásárlás köré: az egyiket a Tesla, a másikat a Mercedes....
2025.01.27
Veszélyes vagy káros lehet ezeket a dolgokat a hidegben a kocsiban hagyni, Tóbiás és Balambér....
2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....
2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....