Africa Eco Race

Africa Eco Race – Homokfúvás és porvihar volt a pénteki kihívás főszereplője

2017.01.14.

Ha a rendezők nem, akkor a természet gondoskodik arról, hogy az Africa Race mezőnyének ne legyen könnyű dolga. Pénteken erős szélben rajtoltak a versenyzők, ami miatt térdmagasságban szabályosan örvénylett a homok a pályán, úgyhogy nemcsak a nyomokat nem látták maguk előtt, hanem egyáltalán alig láttak valamit.

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős végül persze rátalált a helyes irányra, és a szakaszon a nyolcadik helyen végzett, az összetettben pedig a 11. helyen áll. Pontosabban, ha nem történik valami nagy dráma szombaton, vagy nem kap valaki büntetést péntek éjszaka, akkor ez a végeredmény is, hiszen a Rózsaszín-tó partján tartandó szombati szakasz eredménye nem számít bele a versenybe. 

„Kerestük az utat, de a szél sávokban fújta a homokot, úgyhogy olyan volt, mintha teljesen vakon mentünk volna. Darázsi Zsozsóék jöttek mögöttünk, és reméltem, hogy ő, mivel magasabban ül, jobban látja, de megbeszélni nem tudtuk a dolgot, úgyhogy együtt kóvályogtunk a porviharban. Végül az egyik autós rátalált a helyes irányra, és őt kezdtük követni mindannyian. Azután megelőztük, és megérkeztünk a dűnék közé...” –  mondta Szalay Balázs, majd egy kicsit elhallgatott, úgyhogy navigátora, Bunkoczi László vette át a szót. „...az a helyzet, hogy az egyik orvosi autóval gyűlt meg a bajunk. Szerencsére nem szorultunk ellátásra, ő viszont segítségre igen, mert jól elakadt a nyomon. A balján egy Tarekkel versenyző páros ásott, úgyhogy mi jobbra kerültünk. Arra sem volt jobb a helyzet – mi is elakadtunk. Szerencsére azonban viszonylag gyorsan kiszabadultunk, utána már csak annyi dolgom volt, hogy felszaladjak százötven métert a dűne tetejére a két homokfutóval. Balázs közben szurkolt, ahogy szokott…”

A dűnesor után még volt egy kis kalandja az Opel-párosnak: a Mokkában elment a fék, beesett a fékpedál, úgyhogy onnantól kezdve már csak motorfékkel tudtak lassítani. Persze, azt mondják, a fék a gyávák pedálja, és ők nem gyávák, ezt számtalanszor bizonyították az elmúlt években. A fentiekből kiderül, hogy a csapat kamionos egysége, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (MAN) kettős is szerencsésen megoldotta a porvihar-gondot, a homokdűnék pedig sohasem okoztak gondot a pilótának. 2007 után tért vissza Afrikába versenyezni, s minden jel arra utal: nem okozott neki gondot, hogy újra ráhangolódjon a Szaharára. Nyilván a riválisokénál gyengébb és korosabb kamionja nem veheti fel a versenyt a gyári pilóták erőgépeivel, de nem is ez volt a cél, hanem, hogy elérjék a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogót. És szombaton el is érik.

„A porvihar eszméletlen volt, kóvályogtunk össze-vissza, de az előttünk indulók se nagyon tudták, hogy merre van az előre. Nagyon durva volt, mintha egy fehér masszában autóztunk volna. Végül valaki határozottan elindult valamerre, és mindenki követte – mi is. Utána a homokdűnékre értünk, de azon már semmi gondunk sem volt, csak egyszer kellett megállni, hogy leengedjük a kerekeket, mert a központi kerékfújó továbbra sem működik. Jó kis nap volt ez is” – mondta a hatodik helyen célba érő Darázsi.

A mezőny harmadik magyar egysége, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László  trió behúzott még egy ötödik helyet a szakaszon a Scaniával. „Nagy homokfúvás volt, nagy szél, hosszú egyenesek és egy kis dűne – azt leszámítva, hogy a hosszú egyenesekben csak 130 km/órás sebességre mertünk felgyorsulni a korábbi turbógondok miatt, minden rendben volt a szakaszon” – mondta a szakaszon és a kamionos mezőny összetettjében is ötödik Kovács

 

AFRICA RACE 2017

11. szakasz, Akzsuzst–Saint Louis (össztáv: 546 km, ebbõl szelektív szakasz: 208  km). Autósok: 1. Mathieu Serradori, Fabian Lurquin (francia, Belga SRT Buggy) 1:36:32, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini) 1:33 perc hátrány, 3. Zapletal, Sykora (szlovák, Hummer) 3:53 p h., ...8. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 22:07 p h. Kamionosok: 1. Jaroslav Valtr, Rotislav Pilny, Filip Skrobanek (cseh, Tatra) 1:47:34, 2. Tomecek, Lala (cseh, Tatra) 4:57 p h., 3. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 10:32 p h., ...5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 15:54 p h., 6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 45:59 p h. Motorosok: 1. Paolo Ceci (olasz, Honda) 1:41:22, 2. Ullevalseter (norvég, KTM) 1:25 p h., 3. Sella (izraeli, KTM) 4:22 p h.
Az állás. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 36:33:40, 2. Zapletal 2:10:30 ó h., 3.  Housieaux, Crespo (francia, Optimus) 3:01:45 ó h., ...11. Szalay Balázs 9:46:46 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 39:52:43, 2. Valtr 57:17 p h., 3. Tomecek 2:13:23 ó h., ...5. Kovács Miklós 31:35:52 ó h., 6. Darázsi Zsolt 51:08:45 ó h. Motorosok: 1. Teddy Gev Sella 42:13:11, 2. Ullevalseter 50:12 p h., 3. Benko (szlovák, KTM) 7:30:39 ó h.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....
2024.04.27
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly....
2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.04.27
Mikor készítik a fotót a közlekedési lámpák kamerái?   ..
2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..