Bentley Flying Spur
Bemutatásra került a Bentley Flying Spur, amely lecserélte a márka legendás W12-es motorját, és ugyanazt az elektromos rendszert használja, mint a Continental GT.
Plug-in hibrid hajtáslánca egy 592 lóerős, 4 literes, ikerturbós V8-ast párosít egy villanymotorral, így 771 lóerőre - ami 145 lóerővel több, mint a régi W12-es teljesítménye - és 1000 Nm forgatónyomaték leadására képes az autó. Ezzel a fejlesztéssel a Flying Spur lett a brit márka eddigi legerősebb négyajtós limuzinja.
A Bentley az elektromos motor használata mellett tette le a voksát, ami még környezetbarátabbá is tette a járművet, mivel alacsony sebességnél a V8-as motor leáll, és csak az elektromotor hajtja az autót. A Flying Spur kizárólag elektromos hajtással is képes a 140 kilométer/órás sebességre, a 187 lóerős motor pedig állítólag "több, mint elegendő arra, hogy a legtöbb helyzetben lépést tudjon tartani a forgalommal".
Az energiát egy 25,9 kWh-s akkumulátorból nyeri az autó, ami 75 kilométer megtételére képes, tisztán elektromos hajtással. Akár 11 kW-os sebességgel is tölthető az akksi AC-kábellel, vagy ha 'Charge' módba tesszük az autót, akkor a motor is képes azt újratölteni. A Bentley szerint a teljes hatótáv eléri a 829 kilométert is - ha az akkumulátort és a benzintankot is lenullázzuk. A cég szerint ez a valaha készült leghatékonyabb modellük, de az ezt alátámasztó adatokat még nem közöltek egyelőre.
A márka szerint az új hajtásláncnak köszönhetően - amely egyébként 209 kilogrammal teszi nehezebbé a 2025-ös autót - megváltozik a Flying Spur súlyelosztása, ami elősegíti a jobb tapadást - a jelenlegi autó tómegének 52 százaléka a hátsó tengely felett helyezkedik el, szemben a 2019-es verzió 47 százalékával.
Az alváz is átdolgozásra került, mivel új, kétszelepes lengéscsillapítók kaptak helyet a kerekek felett, amik állítólag elősegítik a bukkanók által okozott kellemetlenségek elnyelését 'Comfort' módban, míg 'Sport' módban is kiegyensúlyozott haladást kínálnak. Az elektronikus menetstabilizáló szoftver is frissítésre került, hogy még konzisztensebbé váljon az autó.
Míg a júniusban megjelenő új Continental GT jelentős stílusmódosításon esett át, a megújult Flying Spur gyakorlatilag megkülönböztethetetlen a korábbi modellhez képest.
A minimális változtatások közé sorolhatóak a négyzet alakú alsó léggátak és az újratervezett ADAS-szenzor is. A prémiumabb 'Speed' modellek pedig egyedi hűtőrácsot, első lökhárítót és hátsó légterelőt kaptak.
A korábbi verzióban csak a vezetőülésen ülő számára elérhető 'Wellness Seating Specification' - amely automatikusan beállítja az utasok testhelyzetét - mostmár mind a négy ülésen fellelhető lesz.
A Bentley Flying Spur ára nagyjából 103 millió forintról indul majd az első modelleket pedig az év végén kezdik majd kiszállítani.