Volkswagen Bogár
Nem sokkal 1945 karácsonya, és a II világháború lezárása után készült el az első Volkwagen Type 1. 1945 végéig összesen 55 járművet gyártott le a Volkswagen, persze ebbe nem számít bele az a 630 KdF-Wagen, amelyet még Hitler megbízásából készítettek a háború előtt. A kifejezetten a KdF-Wagen számára felépített, a világ legkorszerűbbjének számító autógyárat Wolfsburgban később katonai járművek gyártására állították át a háború idejére.
A gyárat 1945. április 11.-én foglalták el amerikai katonák, és júniusban már a britek vették át az üzemet a 6000 dolgozójával együtt. A Type 1 sorozatgyártásának kezdete sok improvizációt követelt a gyártól a nyersanyag és eszközhiány miatt, az első autók a reményt szimbolizálták a lerombolt országban.
Augusztus 22-én nevezték ki a gyár élére Ivan Hirst, aki egy 20 ezer darabos megrendeléssel biztosította be Wolfsburg jövőjét. Az autókat a szövetséges erők rendelték meg a katonaság és az egészségügy számára, adminisztratív feladatok megoldására. 1946-ban és 1947-ben havi 1000 autó készült el, az export 1947 októberében kezdődött. Csak az 1948-as pénzügyi reformok után kezdtek a német magánemberek is rendelni a Type-1-ből. Ekkorra már felállt a márkakereskedői hálózat a Nyugat-Németország mindhárom megszállási övezetében. 1949 októberére ismét német kézbe került a Volkswagenwerk GmbH, amely a pole pozícióból várta a Német Gazdasági Csodát.
A Bogár gyártása 2003 júliusában fejeződött be a mexikói Pueblában. Összesen 21 milli készült az autóipai ikonnak számító típusból, aminek mindenki ismeri a formáját.