Ferrari
A Ferrari nagyszabású ünnepsorozattal szeretné emlékezetessé tenni a cég 70. születésnapját. 1947. március 12-én történt, hogy Enzo Ferrari beindított egy 125 S a maranellói gyárudvaron, az első utcai autót, amit róla neveztek el. Kiment a kocsival a városi utakra, hogy tesztelje. Ezt a kocsit Gioacchino Colombo tervezte meg Giuseppe Busso és Luigi Bazzi hathatós közreműködésével.
Két hónappal később a 125 S a versenypályán is bemutatkozott, Piacenzában Franco Cortese ült a volánjánál. A kocsi az első helyen haladt, amikor az üzemanyagpumpa hibája miatt kiesett. Enzo Ferrari azt nyilatkozta a verseny után, hogy a bemutatkozás „ígéretes kudarccal” ért véget. A hibát gyorsan kijavították, és 9 nappal később Cortese már megnyerte vele a Római Nagydíjat.
70 évvel később a Ferrari már a legnagyobb presztízsű gyártók közé tartozik. A 70. születésnapot a cég a LaFerrari Apertával ünnepli, ami a valaha volt legdrágább és legerősebb utcai autó, amit Maranellóban készítettek. A LaFerrari nyitott változatát egy 963 lóerős hibrid hajtáslánc mozgatja, a 209 példány mindegyike már a világpremier időpontjában elkelt.
A Ferrari jubileumi ünnepségsorozata keretében 60 országban lesznek ünnepségek, a LaFerrari Aperta minden helyszínen ki lesz állítva. A sort Ausztrália kezdi el a 2017-es Forma-1-es szezonnyitó hétvégéjén, az utolsó eseményre Maranellóban kerül majd sor szeptemberben.
A Ferrari egy külön erre az alkalomra dedikált weboldalt is elindított, amely itt érhető el. A honlapon nem csak a cég valamennyi autójáról, de a 70 év legemlékezetesebb pillanatairól is lehet olvasni, emellett egy pontos eseménynaptárt is tartalmaz.