Hummer EV
Tekintettel a tankszerű felépítésére, valószínűleg senki nem lepődik meg azon, hogy a Hummer eredetileg katonai járműként lett kifejlesztve. Egyesek szerint ezek a hatalmas, már-már karikatúrába illően robusztus SUV-k jobban illenek a harctérre, mint a közutakra. Akik így gondolják, azoknak a véleménye valószínűleg azután sem fog megváltozni, hogy szemügyre vették az új GMC Hummer EV SUV-ot.
A 2024-es GMC Hummer EV SUV az extrém járművek megtestesítője. Nemcsak fizikailag impozáns és tekintélyt parancsoló – akárcsak a katonai járművek, amelyekről a nevét kapta – hanem rendkívül erős és gyors is. A Hummer SUV három elektromos motorral rendelkezik, amelyek együttesen 830 lóerősek, és a becslések szerint mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsítják a több mint négy tonnás „leviatánt” 100 km/órás sebességre.
Természetesen az elektromos Hummer többről szól, mint ezekről a szalagcímbe illő számokról. Alternatív karosszériaváltozataként a Hummer EV pickup (a GMC SUT-nak hívja) SUV változata néhány kulcsfontosságú különbséggel és érdekes részlettel rendelkezik, amelyeket az alábbi 7 pontban összegyűjtve olvashatnak.
A Hummer EV SUV változata más külső kialakítással rendelkezik, mint kisteherautós megfelelője, ami elsőre is nyilvánvaló. Kevésbé feltűnő részlet a tengelytávolságok közötti különbség. A SUV tengelytávja 22,6 centiméterrel 321,8 centiméterre zsugorodott. Az SUV alig több mint 518 cm hosszú, így nagyjából 25 centiméterrel rövidebb, mint a Hummer EV SUT.
Ellentétben a pickup rakodóterével, a Hummer EV SUV hátsó részében elhelyezett tárgyak csak akkor lesznek nedvesek, ha valahogy víz alá kerülnek - ami nem teljesen lehetetlen, figyelembe véve a terepjárásra való hajlamát. Az SUT-ban több hely van a rakodáshoz, de a SUV jobb védett tárolást biztosít. Egy oldalirányba nyitható ajtón keresztül lehet hozzáférni a raktérhez, amelynek hátuljára egy pótkerék van felszerelve.
Jelentős mérete ellenére a Hummer EV SUV szűkebben tudja bevenni a kanyarokat, mint a nála jóval kisebb Chevy Bolt EUV. Hogyan? A rendelkezésre álló négykerék-kormányzás segítségével, amely a Hummer mindössze 1079 centiméteres fordulási ívét biztosítja (szemben a Bolt 1167 centiméteres sugarával).
A GMC a Hummer EV SUV-t úgy tervezte, hogy egyszerre legyen ellátva az általános, közúti közlekedéshez és a durvább földutakhoz szükséges felszereltséggel. Azok számára, akik több időt terveznek aszfalton tölteni, az on-road változat az alábbi képen látható 56 centis tárcsákkal lesz ellátva.
Azok, akik a Hummer EV SUV terepjárós felszereltségét részesítik előnyben (az úgynevezett Extreme csomagot), 46 centis kerekekre szerelhető, sokkal strapabíróbb, 89 centis Goodyear Wrangler Territory MT abroncsokat kapnak. Ha a sokkal gyakrabban rugózó felfüggesztést választják, akkor a hátsó stabilizátort eltávolítják, helyette a karosszéria aljára szerelt kamerák találhatóak, abból a célból, hogy jobban figyeljenek az akadályokra és a rejtett veszélyekre.
A Hummer EV pickuphoz képest a SUV kisebb, 177,3 kWh-ra becsült kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amely legalább 250 mérföldes hatótávolságot biztosít. Ennek az akkumulátornak a feltöltése többféleképpen is történhet. Egy egyenáramú gyorstöltő állítólag 14 perc alatt 100 mérföldet tesz hozzá, míg a 2. szintű töltés sokkal tovább tart, és az otthon kényelméből is elvégezhető.
A GMC szerint a Hummer EV SUV-ra vonatkozó bejövő foglalásokat egyelőre lezárták, de amint megnyílnak, a 2024-es modellcsalád árai az EV2 felszereltségi szintnél 86 645 dollárnál (30 967 270 forintnál), az EV2X-nél 96 645 dollárnál (34 541 310 forintnál), az EV3X-nél pedig 106 645 dollárnál (38 115 350 forintnál) kezdődnek. Azok az ügyfelek, akik 2022. június 18. előtt foglalták le a Hummer EV SUV-jukat, körülbelül 6000 dollárral (kb. 2 000 000 forinttal) kevesebbet fognak fizetni, mivel megtarthatják az eredeti, a GMC tavaly bejelentett áremelkedése előtt kötött megállapodásukat.