Ferrari

670 lóerős turbómotor hajtja az új Ferrarit

2015.02.03.

A 458 Italia az alapos modellfrissítés után 488 GTB néven folytatja a pályafutását.

Az emissziós normák és a lóerőháború miatt a Ferrari is kénytelen volt turbómotorra váltani a 458 utódjának kifejlesztésekor. A 2009-ben bemutatott középmotoros sportkocsit olyan alaposan átdolgozták, hogy szinte már új modellről beszélhetünk.

Az 1987-es F40 óta nem volt középmotoros, turbófeltöltésű modellje az olasz márkának, ezt a sort töri meg most a 488 GTB, amelybe egy 3,9 literes, ikerturbós V8-as került. Az erőforrás 670 lóerős teljesítménye kereken 100 lóerővel múlja felül a régi 458-as 4,5 literes szívó V8-asnának erejét. Az új motor 8000-es fordulatszámnál adja le a legnagyobb teljesítményét, ami 1000-rel alacsonyabb a régiénél, de egy turbós motortól ez is kimagaslóan magas érték.

Még a lóerőknél is jobban nőtt a nyomaték, 540 Nm helyett már 760 Nm próbálja elfüstölni a hátsó gumikat, és ezt a hatalmas erő már 3000-es fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az új Ferrari neve arra utal, hogy a V8-as motor minden hengere 488 köbcentiméter térfogatú.

A hétfokozatú, Getrag-fejlesztésű duplakuplungos sebességváltót alaposan átdolgozták, hogy megbirkózzon a korábbinál lényegesen nagyobb nyomatékkal. A gyorsabb váltónak és a nagyobb erőnek köszönhetően a 488 GTB már kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra (458: 3,4 másodperc), a végsebessége pedig eléri a 330 km/h-t (458: 325 km/h). Nemcsak erősebb, hanem takarékosabb is lett a kocsi, az átlagfogyasztást a kisebb motorral és a HELE start-stop rendszerrel 13,4-ről 11,4 literre szorították le.

Továbbfejlesztették a 458 Specialéban bemutatott Side Slip Angle Control rendszert, ami úgy engedi keresztben autózni a sofőrt, hogy ha az elvesztené uralmát a gép felett, akkor azért közbeavatkozik, és megakadályozza a megpördülést. Ez főként azoknak a tulajdonosoknak lesz hasznos, akik nem rendelkeznek Kimi Räikkönen vezetési képességeivel.

A Ferrari 458 GTB a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be, de a gyártását csak ősszel kezdik meg, miután nyáron legyártották az utolsó 458 Italiát is.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.08
A Porsche Engineering már számos projektben bemutatta és bizonyította az AI-ban (mesterséges....
2025.04.08
A Toyota 2022-ben szellőztette meg, hogy piacra dob a legendás Land Cruiserhez hasonló tudású, de....
2025.04.08
A rendőrség kijelölte a szerda reggeltől csütörtök reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit. ..
2025.04.08
Befejeződött a zuglói trolibuszhálózat fejlesztéséhez kapcsolódó társadalmi egyeztetés: több mint....
2025.04.08
Újabb mérföldkő a céges flották zöldítését ösztönző kiírásban: a legnépszerűbb járműkategóriából....
2025.04.08
Búcsúzunk a legendás Ford modelltől. ..
2025.04.08
Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke hétfőn bejelentette, hogy az EU kétoldalú....
2025.04.08
A történelmi járműkülönlegességek legendás szépségversenyét idén a május 23-25. közötti hétvégén....
2025.04.08
A páros ujjú patásokat érintő ragadós száj- és körömfájás betegség miatt a szlovák társszervek....
2025.04.08
Nem csak az elképesztő, hogy egy widebody városi crossover átment a rostán, hanem az is, hogy ilyen....