kompakt

63%-kal drágultak a kompaktok 18 év alatt

2021.09.26.

Gyakran panaszkodunk, hogy milyen drágák lettek az új autók, ugyanakkor érdemes megvizsgálni, hogy valóban annyira megfizethetetlenek lettek, mint gondoljuk?

Nincs könnyű helyzetben az autóipar. Nem elég, hogy minden idők egyik legáthatóbb változásán megy keresztül minden gyártó a digitalizáció, az önvezetés és a villanyos hajtások térnyerésével, ráadásul több oldalról is komoly szigorításoknak kell megfelelniük, mind károsanyag-kibocsátás, mind biztonság tekintetében. És akkor még a változó vásárlói ízlésről és elvárásrendszerről még nem is beszéltünk. Így nem csoda, hogy a rengeteg fejlesztési költséget igyekszik valahonnan visszaszerezni az autóipar. Amit végsősoron nagyrészt mi, vásárlók fizetünk meg.

Jogos a felvetés, miszerint rendkívül nagyot drágultak az autók az elmúlt néhány évben. Legyen az új vagy használt. Elég összehasonlítani az árlistákat. Ráadásul ezt a folyamatot csak begyorsította a koronavírus. Ez volt az a kényszerleállás, ami után szinte a legtöbb európai autógyártó bejelenette az all-int, mi szerint egy kijelölt időponton túl szeretnének kizárólag villanyautót fejleszteni és árulni. Most éppen az Automobilwoche csinált egy kimutatást, amiben állításuk szerint a C-szegmens autói, tehát a kompaktok, ahol a Volkswagen Golf is verseng, 63%-kal drágultak 2002 és 2020 között az árlisták szerint.

Ugyanez a B-szegmensben, tehát a kisautók kategóriájában, ahová például a Volkswagen Polo sorolható, 59%-os árnövekedést jelent. Noha mindez drasztikus drágulásnak tűnhet, érdemes megvizsgálni, hogy mi történt ez alatt a 18 év alatt. Mostanra ugyanis az egyre szigorodó törésteszteknek köszönhetően szinte minden autóban az alapfelszereltség részét képzik az olyan modern vezetéstámogató rendszerek, mint a sávtartó vagy a vészfék asszisztens.

A tanulmány még arra is kitér, hogy ha kivesszük az árlistákból az elektrifikált hajtásláncokat, akkor is 53%-os növekedést mutatnak az árak, benzinest a benzineshez, dízelt a dízelhez hasonlítva. Ha az inflációt is beleszámítjuk – amit jelen esetben az euróval vizsgáltak –, akkor 21%-os drágulás figyelhető meg a kompaktok árcéduláját, ami tekintve a hozzáadott értéket, már nem tűnik felettébb súlyosnak. Sőt, mindezek ellenére az látszik, hogy az emberek ma már szívesebben válogatnak a kínálat tetejéről, és vásárolnak jobban felszerelt változatokat, mint korábban, akár 18 évvel ezelőtt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....