járműtörténelem
Az első vonat 1962. január 17-én érkezett: a koronavírus ellenére Wolfsburg a lehető legmegfelelőbben szeretné megünnepelni az úgynevezett olaszországi vendégmunkások Volkswagenhez érkezésének évfordulóját. A város bejelentette, hogy a főpályaudvar előtti "L'Emigrante" (a migránsok) emlékművénél kisebb találkozót terveznek kortárs szemtanúkkal, valamint a VW és az IG Metall képviselőivel.
VW Beetle (Bogár) gyártás Wolfsburgban: a hatvanas évektől fontos szerepet játszottak a vendégmunkások. (Fotó: Volkswagen)
"Az olasz munkások nemcsak a wolfsburgi gazdaság felvirágzását segítették elő, hanem rendkívül erős hatást gyakoroltak a kulturális és társadalmi életre is" - mondta az évforduló kapcsán a város polgármestere, Dennis Weilmann (CDU). Ha a koronahelyzet miatt nem is lehetséges nagy ünnepléssel megtisztelni ezt a fontos évfordulót, köszönetét és nagy elismerését szeretné kifejezni ezeknek az embereknek. Új életet építettek távol olasz otthonuktól Wolfsburgban.
Készül a spagetti Wolsfburgban. Fotó: Volkswagen
Az első német-olasz munkaerő-toborzási szerződést 1955-ben írták alá. A Wolfsburgi Kortárs Történeti Intézet szerint a Volkswagen azonban csak 1961 végén jelentette be, hogy "kénytelen külföldi munkaerőt toborozni". Ennek egyik oka, hogy az NDK-ból érkező bevándorlás a fal megépítése után nagyrészt leállt, ami tovább súlyosbította a munkaerőhiányt a Szövetségi Köztársaságban.
Tipikus szoba az olasz faluban Wolfsburgban. Fotó: Volkswagen
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!