autó eladások
„A kulcsfontosságú piacokon továbbra is fennálló kihívások ellenére 2016 első félévét leginkább a kiegyensúlyozott növekedés jellemezte. Európában és Kínában egyaránt megerősítettük piacvezető pozíciónkat, az Amerikai Egyesült Államokban pedig jobban teljesítettünk a piac egészénél” – hangsúlyozta Dietmar Voggenreiter, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Az elkövetkező hónapok során új technikákkal erősítjük tovább modellportfoliónkat, illetve olyan koncepciókkal, mint az Audi Q7 e-tron*, az A6L e-tron, az SQ7 TDI* és a Q2.”
Az új Audi A5 őszi és a felfrissített Audi A3 e havi európai piaci bevezetésével az eddig is sikeres, kulcsfontosságú modellek is generációváltás előtt állnak.
Júniusban az Audi teljes modellpalettájából mintegy 78 700 (+9,8 százalék) gépkocsit szállított ki Európában, ahol az idei év mind a hat hónapjában új értékesítési rekordot állított fel. A kumulatív eladások 8,4 százalékkal 455 250 járműre emelkedtek. Mindenekelőtt új modelljei hajtották az Audi eladásait legjelentősebb értékesítési régiójában: az Audi Q7 full-size SUV-modell iránt több mint megduplázódott, míg az új Audi A4 iránt közel 20 százalékkal nőtt a kereslet. A négykarikás márka elsősorban Németországban (+12,4 százalék, 166 154 darabra), Olaszországban (+14,6 százalék, 32 124 darabra) és Spanyolországban (+14,5 százalék, 28 803 darabra) produkált jelentős növekedést, de legnagyobb európai exportpiacán, az Egyesült Királyságban is 4,1 százalékos növekedést ért el, összesen 89 935 járművét értékesítve. E folyamat motorjául elsősorban az Audi TT iránti intenzív kereslet szolgált, amelyből 36 százalékkal többet szállítottak ki az Egyesült Királyságban. Január eleje óta teljesített, mintegy 17 650 kiszállításával, az Audi TT megerősítette pozícióját a prémiumszegmens legnagyobb darabszámban értékesített kompakt sportkocsijaként.
Az amerikai kontinensen szintén növekedtek az ingolstadti márka kiszállításai az elmúlt hat hónap során, mégpedig 3,5 százalékkal, összesen 131 450 darabra. Ezek közül 96 934, azaz 3,5 százalékkal több az Amerikai Egyesült Államokban talált gazdára. Csaknem minden második egyesült államokbeli ügyfél SUV-modell mellett döntött, az Audi Q3, Q5 és Q7 összesített eladásai 24 százalékkal, 45 195 járműre bővültek. Az Audi júniusban is folytatta sikeres szereplését az Amerikai Egyesült Államok piacán, egy százalékos növekedést produkálva a sorozatban immár 66. pluszt hozó hónap során. Kanada ismét igazolta, hogy meghatározó e régióbeli bővülés tekintetében, s az év első felében 15 614, azaz 16 százalékkal több fogyott itt a négykarikás márka termékeiből, mint az előző év azonos időszaka során.
Hasonlóképpen kedvezően alakultak az eladások az ázsiai/csendes-óceáni térségben is, ahol 2015 első félévéhez képest 3,9 százalékkal több, összesen 339 300 Audi prémiummodell talált gazdára. Az elmúlt hónapok során Kínában az Audi kompakt modelljei bizonyultak a legnépszerűbbnek: 81 083, azaz 21,7 százalékkal több Audi A3 és Q3 kelt el. A teljes modellpalettán 5,9 százalékkal több, összesen 290 126 Audit értékesítettek Kínában, június hónapban pedig 6,6 százalékkal nőtt az értékesítés. Kína mellett Ausztrália is jelentős növekedést ért el ebben a régióban, az év eleje óta ugyanis 12 155, azaz 7,2 százalékkal több Audi talált itt gazdára.