üzemanyagcella
A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be az Audi harmadik hidrogénüzemű tanulmányautója, az A7 Sportback h-tron, amely az üzemanyagcellás meghajtást kombinálja a konnektoros hibridek előnyeivel. A normál A7-esekkel megegyező külsejű autó orrában található a 300 cellából álló üzemanyagcella, amelyhez egy elektromos turbófeltöltővel is kapcsoltak, hogy még több levegőt présel a cellákba.
Üzemanyagcellás üzemmódban a kocsi 1 kg hidrogént fogyaszt 100 kilométeren, a négy darab szénszálas hidrogéntank 500 kilométeres hatótávolságot biztosít, az újratöltés mindössze két percet vesz igénybe. Mivel a kipufogóból csak vízpára távozik, azt könnyű műanyagból készítették el. Az A7-esbe beépítettek egy 8,8 kilowattórás teljesítményű lítium-ion akkumulátort is a csomagtartó alá, amely további 50 kilométerrel növeli meg a hatótávolságot. Az akkumulátort konnektorból is fel lehet tölteni, de a fékezéskor keletkező áram is itt tárolódik.
Két darab, egyenként 115 lóerős (ideiglenesen megemelt feszültség esetén 155 lóerős) villanymotor gondoskodik a hidrogénüzemű A7-est mozgatásáért, mindkettő nyomatéka 270 Nm. Kombinálva a kettőt 231 lóerős összteljesítmény adódik, ami egyedülállóan nagy érték az üzemanyagcellás autók között. Az egyik motor az első, a másik a hátsó tengelyt hajtja, így a quattro hajtás új változatát hozta létre az Audi, mivel a tengelyek között nincs mechanikus kapcsolat. Az 1950 kilogrammos A7 Sportback h-tron 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 180 km/h.