motortechnika

450 lóerőt hozott ki két literből a Volvo

2014.10.08.

A svédek megmutatták, hogy mire lehet képes az új kétliteres turbómotorjuk.

A Volvo bemutatott egy kísérleti, kétliteres, 450 lóerős turbómotort, amely a Drive-E motorcsalád csúcsát jelenti. A háromszoros feltöltésű erőforrás 225 lóerőt hoz ki egy literből, ami még turbómotortól is sok, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy az utcai Volvókban jelenleg 245 lóerős ennek a blokknak a T5 változata.

A motor különleges technikai megoldással érte el a nagy fajlagos teljesítményt: a két hagyományos turbó mellett egy elektromos hajtású turbó-kompresszort is beleépítettek, amelynek csak az a feladata, hogy alacsony fordulatszámnál felpörgesse a két hagyományos turbót. Így kiiktatható a lassú gázreakció és az alacsony fordulatnál tapasztalható gyengeség, a turbós motorok két legnagyobb hátránya. Ahhoz, hogy a rengeteg levegőhöz elegendő égetnivaló benzin is jusson a hengerekbe, egy megerősített, 250 bar nyomással dolgozó üzemanyagpumpa gondoskodik. Az új motor fejlesztésében az AVL, a Denso és a Volvo versenyrészlege, a Polestar Racing is részt vett.

 

„Az eredmény egy különleges motor lett, amelynek gyorsak a reakciói és nagy a teljesítménye. Ráadásul a kompakt mérete és tömege javítja a kocsi súlyelosztását az első és a hátsó tengely között, és alacsonyabbra helyezi a tömegközéppontot. Ez két olyan tényező, ami nagyban befolyásolja a vezethetőséget, nem csak a versenyautóknál, hanem az utcaiaknál is” – mondta Mattian Evensson, a Volvo Polestar Racing versenymotorokért felelős igazgatója.

„Talán furán hangzik, de ez a 450 lóerős motor program a fontos része a Drive-E motorcsalád fejlesztésének. A méretcsökkentett motoroknak széles tartományban sok használható erőt kell nyújtania az ügyfeleknek az emisszió csökkentése mellett. A kompakt motorok több helyet hagynak a kocsiban és kisebb a tömegük is, ez a két tulajdonság felhasználható például hibrid hajtás beépítésére is, ami tovább csökkenti az emissziót. Ez a végső célunk” – tette hozzá Dr. Peter Mertens, a Volvo kutatás-fejlesztési igazgatója.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.31
Vadat gázolt egy kisteherautó és egy személygépkocsi a 8-as főúton, Hosszúperesztegnél lezárták az....
2025.01.31
Olasz stílus, német pontosság és szlovén agy szüleménye a legújabb ezer lóerős, autó, ami nem....
2025.01.31
A baleset miatt tűzoltókra és mentőkre is szükség volt – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2025.01.31
A cikk cím, amit jó eséllyel nem láttál jönni. Mégis mi köti össze a két, egymástól látszólag....
2025.01.31
2025-re továbbfejlesztett kivitelt kap az európai autóvásárlók kedvenc Toyotája, az Európában is....
2025.01.31
Január második felében befejeződtek a szakmai tanulmányi versenyek Csongrád-Csanád vármegyei....
2025.01.31
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írta a Veszprém....
2025.01.31
Na, de hogy jön ez az autózáshoz? ..
2025.01.31
Egyre hatékonyabbá válnak az alternatív hajtásláncú járművek, a Waberer’s Csoport pedig már....
2025.01.31
A DS Automobiles a Rétromobile 2025 adta kivételes lehetőséget kihasználva ünnepli meg a legendás....