Toyota Camry
Sorban szabadulnak meg egykori legendás modelljeiktől az autógyártók, hogy a crossoverek és SUV-k teljesmértékben átvegyék a hatalmat. Noha a szedán forma állítólag jól illik az elektromos autózáshoz a hatékony légáramlás miatt, a Toyota most úgy tűnik, hogy nem várja meg a Toyota Camry villanyosítását. 43 év és több mint 1,3 millió eladott példány után úgy döntött a Toyota, hogy kivezeti felsőközépkategóriás szedánját a Japán piacról. Tavaly mindössze 6000 példányt sikerült értékesíteniük a szigetországban, ami rekordalacsony szám.
Japán vásárló közönsége teljesen elmozdult az SUV-k és a minivanek irányába, a szedánokra pedig nem mutatkozik kereslet. Mindez egyébként szembemegy az ázsiai piacok tipikus hozzáállásával, ahol a különválasztott csomagtartó presztízsértékű, ezért is preferálják a szedánokat az egyterűekkel szemben az olyan országokban, mint Kína vagy India. Ezeken a piacok továbbra is sikeres a Camry, nem csoda, hogy az elmúlt negyvenhárom évben összesen 21 millió Camryt értékesítettek világszerte. Azonban a Crownnal szemben, ami egyfajta crossoverként született újjá, a Camryvel nincs további terve a Toyotának, legalábbis Japánban.
Jelenlegi értesülések szerint export piacok számára továbbra is fejleszthetnek Camry-t, például az Amerikai Egyesült Államok számára, ahol 2001-től tizenöt éven keresztül volt a legeladottabb autó a Toyota nagy szedánja. Az export piacokon továbbra is 600 000 példány fogyott tavaly a Toyota Camry-ből, így eltörölni egy ennyire sikeres modellt badarság lenne. A magyar konfigurátorban is megtalálható még a jelenlegi generáció, ami egyébként 2017 óta van piacon, szóval hosszabban tartja magát, mint a ma megszokott általános modellciklus. Az új generáció állítólag osztozhat a legújabb Prius és Crown modellek formanyelvén, ám ennél többet egyelőre nem tudni róla. Európában ugyanakkor ugyanúgy inog a léc alatta, hogy mint a legtöbb hagyományos felső-középkategóriás szedán esetében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!