Audi
Az Audi 100 2,1 literes motorja volt az első öthengeres erőforrás, amit az ingolstadti gyártó a szériaautóiban használt. Más gyártók inkább a páros számú hengerszámot preferálják, de az Audi vevőinek bejött az öthengeres motorok jellegzetes orgánuma, ereje, és sima járása, ezért hamar megkedvelték őket.
Az Audi 100-ban még csak 136 lóerőt adott le az erőforrás, ez nagyjából a harmada annak, amit a TT RS 2,5 literes, öthengeres, 400 lóerős motorja tud. Ez a motor persze már hengerenként négyszelepes, teljesen könnyűfém, közvetlen befecskendezésű, változó szelepvezérlésű, és turbófeltöltő lélegezteti. 2010 óta minden évben ez a motor nyerte a Nemzetközi Év Motorja díjat a saját méretosztályában.
A nagyközönség akkor szeretett bele az öthengeres motorok hangjába, amikor az Audi Quattrók uralták a rali-világbajnokságot a 80-as évek első felében, a 4-500 lóerős versenyautók közeledését már messziről jelezte a jellegzetes, izgalmas, öthengeres morajlás. Egy időben dízelek is készültek öt hengerrel, de az Audinak ma már csak a 2,5 literes benzinese öthengeres.
A neckarsulmi Audi Forum az évforduló tiszteletére rendezett egy novemberig látogatható kiállítást, amelyben az Audi öthengereseinek történetét mutatják be.