Ford Focus RS
– Az autórajongóknak egy lenyűgöző gépet ígértünk, és a 350 lóerős teljesítmény ismeretében nyugodtan kijelenthetem, hogy meg is tartottuk az ígéretünket – fogalmaz Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “Az új Focus RS páratlan menetdinamikája és innovatív technológiája olyan előnyöket biztosít, amit korábban csak a luxusautók és az egzotikus sportkocsik tulajdonosai élvezhettek – szóval elmondhatjuk, hogy a vadonatúj modell igazán felkészült a kihívásokra.”
A Ford a Focus RS modellben mutatja be a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtást. Az innovatív rendszer új szintre emeli az irányíthatóságot és a vezetés élményét, kiemelkedő tapadással és útfogással párosítva a remek kormány- és gázreakciókat és ívmeneti tulajdonságokat. A Focus RS az első Ford RS modell, amelyben választható hajtási üzemmódok – többek közt az iparág első Drift Üzemmódja –, valamint Startvezérlés segíti a vezető munkáját.
A vadonatúj Focus RS 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a vadonatúj Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával. Az erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették, így a Focus RS-be beépített változat teljesítménye 10 százalékkal gyarapodva 350 lóerőre nőtt.
A nagyobb teljesítmény érdekében új, kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak nagyobb kompresszorral, ami nagyobb mérvű légáramlást biztosít, emellett pedig jóval nagyobb méretű közteslevegő-hűtőt építettek be, maximalizálva ezzel a töltési sűrűséget. A motor levegőellátását tovább javítja az új, kisebb ellenállású szívónyílás és a nagy furatú, nagy teljesítményű kipufogórendszer, ahol a kipufogócsőben elektronikus vezérlésű szelep segít az ellennyomás és a kipufogózaj kiegyensúlyozásában.
A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a motor hűtésére, ezért tágasabb helyet hagytak az autó orr-részében a sokkal nagyobb hűtőradiátor-egységnek (ez a legnagyobb ilyen elem, amit valaha egy Focusba építettek). A hatékonyabb rendszer még a kemény versenypálya-használat során is tökéletes hűtőkapacitást biztosít.
A motor körültekintő hangolásának köszönhetően az erőforrás már alapjáratról remekül reagál a gázparancsra, közepes fordulatszám-tartományban pedig komoly vonóerőt biztosít, és könnyedén pörög fel a 6.800 1/perces maximális fordulatszámig. A 440 Nm-es nyomatékcsúcs 2000 és 4500 1/perc fordulatszám között rendelkezésre áll, sőt erőteljes gyorsításkor – ideiglenes túltöltéssel, 15 másodperces időtartamra – ez az érték 470 Nm-re is emelkedhet.
A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által tervezett új modell a Focus RS-változatok harmadik generációja; az első ilyen modell 2002-ben, a második pedig 2009-ben mutatkozott be. Ez az autó immár a harmincadik az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában. Az új Focus RS a németországi Saarlouisban készül majd.
A Focus RS a legújabb modell abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. Az európai vásárlók 2016 elején vehetik át az első Focus RS-eket.