autópályák

346.500 órát álltak forgalmi dugókban a németek

2022.02.21.

A német autópályákon közlekedőknek türelmesnek kellett lenniük 2021-ben – az ADAC autóklub éves mérlegében mintegy 685.000 forgalmi dugót jegyzett fel – írja az auto-motor-und-sport.de

 

A 2020-as korona-évhez képest a lezárások és az ezzel járó erős korlátozottság miatt a forgalmi dugók száma több mint 170 ezerrel nőtt, de még mindig valamivel elmarad a korona előtti 2019-es számtól. Jó hír: 2019-re mintegy harmadával rövidültek a dugók, és a dugók teljes hossza is 40 százalékkal csökkent.

6300 kilométernyi torlódás augusztus 27-én

A korábbiakhoz hasonlóan az iskolai szünetekkel járó nyári hónapok jelentik a legtöbb forgalmi dugót és a leghosszabb várakozásokat. Az éllovas augusztus volt, amelyben 83.307 forgalmi dugó 122.918 kilométer hosszú volt. Csak augusztus 27-én 6300 kilométernyi forgalmi dugót regisztráltak. Ugyanakkor ebben a hónapban 887 építkezés volt, ami a harmadik legmagasabb érték a tárgyévben, csak szeptemberben és októberben volt nagyobb építkezés a német autópályákon. Tavaly 85 alkalommal alakultak ki 20 kilométeres vagy annál hosszabb forgalmi dugók. A leghosszabb, 32 kilométeres forgalmi dugó július 31-én, szombaton alakult ki az A8-as autópályán Münchentől Salzburg irányába Grabenstätt és a Bad Reichenhall határátkelő között.

Az ADAC jelentése. Képernyőfotó

A nyári hónapokban a német autópályákon volt a legtöbb építkezés és a legtöbb kilométeres forgalmi dugó.

Egyébként a legtöbb forgalmi torlódás a tél szélsőségesen beköszönte miatt február 8-án és 9-én alakult ki. A két nap alatt 8800 forgalmi dugót számoltak meg, összesen 17.700 kilométer hosszúságban.

NRW forgalmi dugókkal az első helyen

Szövetségi államokra lebontva Észak-Rajna-Vesztfália, a legnépesebb, legtöbb kilométernyi autópályával rendelkező szövetségi állam 2021-ben a forgalmi dugók első helyét viseli. Az összes forgalmi dugó 32 százalékát ott számolták. A második helyen Bajorország áll 16 százalékkal, a bronz pedig kilenc százalékkal Baden-Württembergé. A legnagyobb torlódásokkal azonban Bajorországnak kell megbirkóznia: Bajorországban 53. 000 kilométerrel, Észak-Rajna-Vesztfáliában 42.600 kilométerrel, Szászországban pedig 15.800 kilométerrel.

Stau, azaz dugó. Sokszor szembesültek ezzel a németek.

Ha az A3-as autópálya korábban forgalmi dugónak számított, 2021-ben átadta a vezetést az A12-esnek.

A 2021-es forgalmi dugók lassan igazodnak a korona előtti helyzethez, de hosszukat és dugóidőt tekintve lényegesen rövidebbek. Az ADAC 2022-re az autópályák forgalmi helyzetének "normalizálódását" jósolja, de úgy látja, hogy számos cégnél befolyással lesz az otthoni munka bővítése, valamint a tömegközlekedés fokozott igénybevételére, amelyet 2020-ban és 2021-ben a koronajárvány miatt kerültek az emberek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....
2025.02.09
Először látható igazi fotókon a Vanwall első modernkori utcai autója, ami történetesen egy....
2025.02.09
Az Ariya NISMO nagyobb teljesítményt és feszesebb kormányozhatóságot kínál. ..
2025.02.09
Négy nap leforgása alatt ötvenezer megrendelés érkezett Japánban az ötajtós Suzuki Jimny Nomade....