autópályák
A 2020-as korona-évhez képest a lezárások és az ezzel járó erős korlátozottság miatt a forgalmi dugók száma több mint 170 ezerrel nőtt, de még mindig valamivel elmarad a korona előtti 2019-es számtól. Jó hír: 2019-re mintegy harmadával rövidültek a dugók, és a dugók teljes hossza is 40 százalékkal csökkent.
6300 kilométernyi torlódás augusztus 27-én
A korábbiakhoz hasonlóan az iskolai szünetekkel járó nyári hónapok jelentik a legtöbb forgalmi dugót és a leghosszabb várakozásokat. Az éllovas augusztus volt, amelyben 83.307 forgalmi dugó 122.918 kilométer hosszú volt. Csak augusztus 27-én 6300 kilométernyi forgalmi dugót regisztráltak. Ugyanakkor ebben a hónapban 887 építkezés volt, ami a harmadik legmagasabb érték a tárgyévben, csak szeptemberben és októberben volt nagyobb építkezés a német autópályákon. Tavaly 85 alkalommal alakultak ki 20 kilométeres vagy annál hosszabb forgalmi dugók. A leghosszabb, 32 kilométeres forgalmi dugó július 31-én, szombaton alakult ki az A8-as autópályán Münchentől Salzburg irányába Grabenstätt és a Bad Reichenhall határátkelő között.
Az ADAC jelentése. Képernyőfotó
A nyári hónapokban a német autópályákon volt a legtöbb építkezés és a legtöbb kilométeres forgalmi dugó.
Egyébként a legtöbb forgalmi torlódás a tél szélsőségesen beköszönte miatt február 8-án és 9-én alakult ki. A két nap alatt 8800 forgalmi dugót számoltak meg, összesen 17.700 kilométer hosszúságban.
NRW forgalmi dugókkal az első helyen
Szövetségi államokra lebontva Észak-Rajna-Vesztfália, a legnépesebb, legtöbb kilométernyi autópályával rendelkező szövetségi állam 2021-ben a forgalmi dugók első helyét viseli. Az összes forgalmi dugó 32 százalékát ott számolták. A második helyen Bajorország áll 16 százalékkal, a bronz pedig kilenc százalékkal Baden-Württembergé. A legnagyobb torlódásokkal azonban Bajorországnak kell megbirkóznia: Bajorországban 53. 000 kilométerrel, Észak-Rajna-Vesztfáliában 42.600 kilométerrel, Szászországban pedig 15.800 kilométerrel.
Stau, azaz dugó. Sokszor szembesültek ezzel a németek.
Ha az A3-as autópálya korábban forgalmi dugónak számított, 2021-ben átadta a vezetést az A12-esnek.
A 2021-es forgalmi dugók lassan igazodnak a korona előtti helyzethez, de hosszukat és dugóidőt tekintve lényegesen rövidebbek. Az ADAC 2022-re az autópályák forgalmi helyzetének "normalizálódását" jósolja, de úgy látja, hogy számos cégnél befolyással lesz az otthoni munka bővítése, valamint a tömegközlekedés fokozott igénybevételére, amelyet 2020-ban és 2021-ben a koronajárvány miatt kerültek az emberek.