Mercedes

30 éves a Sauber motoros E500

2021.06.29.

Emlékszünk a korra, amikor az öltönyös, bajos német bankár beült a Le Mans-i V8-cal hajtott sportszedánjába.

Ugye megvan a híres jelenet, amikor két ezüst Mercedes-Benz E500 kergeti Daniel Peugeot 406-osát Párizs utcáin? Naná, minden idők egyik legízesebb autós üldözését alkotta meg Luc Besson és Gérard Pirés. Azonban szalad az idő, már a film is 23 éves, én 25, a német csodaautók pedig a 30-at töltik idén. Nem véletlenül esett a választás a film forgatása során minden idők egyik legstílusosabb sport Mercedesére, azóta sem alkottak olyan modellt, ami jobban kiemelné a német sportszedánok elvetemült kifinomultságát.

Ugyan háromágú csillagot hord az orrán, az E500 fejlesztésében komoly szerepett játszott a Porsche is. Szerettek volna egy kényelmes, ugyanakkor bestiális erőkkel bíró W124-et alkotni, persze V8-cal az orrában. Nem is akármilyennel, a Sauber C9 Le Mans győztes prototípus nyolchengeresét dobták be a hosszú orr alá. A projektért Michael Hölscher felelt, aki elárulta: „Eleinte napi 10 autó gyártása volt a cél, de akkora volt rá a kereslet, hogy ezt gyorsan napi 20-ra kellett emelnünk, ami ki is tartott majdnem a modellciklus végéig.”

Szinte mindent a Porsche alkotott meg a fejlesztés során, csak a dizájnért és az aerodinamikáért volt felelős a Mercedes. Nekik köszönhetjük tehát a szélesített kerékjárati íveket, és a mostanra legendássá vált felniket is. A zuffenhauseniek gondoskodtak a hangzásról, a futóműről és persze a motor tudásáról, ami egyben a legnagyobb kihívást jelentette. Ki kellett találni, hogy egy ekkora motor miként fér be, csatlakozik a váltóhoz, végül pedig a kipufogó útját is módosítani kényszerültek. Az akkumulátor végül hátra került.

Eleinte 500 E-ként jelölték, később E500 névre váltott a facelift során, melyben a szám az 5,0 literes szívómotorra utalt. Mindössze 6,1 másodperc alatt megfutotta a 0-100-at, ami a mai villanyautós időkben nem számít legnyűgözőnek, korszakában azonban felfoghatatlan volt egy ekkora szedántól. Végsebessége 260 km/h volt, és nem kevesebb, mint 10 479 darabot adtak el belőle 1991 és 1994 között, annak ellenére, hogy meglehetősen limitált modellnek szánták.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....
2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....