ICDP. publikáció

2020: Kegyelemdöfés vagy ébresztő az autószalonoknak?

2020.04.08.

A Genf-i Autószalon elmaradásának bejelentése óta elindult a spekuláció, hogy ez vajon az autószalonok végét jelenti-e. Bár a Párizs-i autószalon még több, mint hét hónapra van, a szervezők minden bizonnyal szeretnék elkerülni az utolsó pillanatos lemondás kellemetlenségeit, így nagyjából 4 hónap múlva dönteniük kell. Ha figyelembe vesszük az új koronavírus jelenlegi helyzetét, jó esély van rá, hogy mindkét nemzetközi szinten fontos európai autószalon elmarad idén (persze nem feledkezhetünk meg a Brüsszel-i kiállításról, ami évente nagyjából 500.000 embert vonz).

Az online modellbemutatók sikere, alacsony költsége és egy a koronavírus által okozott alacsonyabb költségvetés azt eredményezheti, hogy a 2021-es tervek írásánál az autószalonokon való megjelenés magas költségét inkább leváltják a kifejezetten olcsónak számító online bemutatókra. A részvétel már így is csökkenőben volt a legutóbbi Franfurt-i autószalonon is, ami, mint utólag kiderült, az utolsó volt, elsősorban az alacsony érdeklődés miatt. Tehát nem a koronavírus okozza az autószalonok végét (ha egyáltalán), de a kegyelemdöfést megadhatja.

A probléma az autószalonokkal az, hogy nem különösebben alkalmasak a vásárlók meggyőzésére más, jelentősen kedvezőbb árcédulával ellátott opcióknál. Lord Leverhulme, a ma Unilever-ként ismert óriásvállalat alapítója mondta egyszer: “A reklámokra költött pénz fele teljesen felesleges, csak sajnos nem tudom, melyik fele.” Úgy tűnik, az autóipar esetében konszenzus kezd kialakulni az autószalonok “felesleges” kategóriába tartozásáról. Persze nem tudhatják biztosan, ugyanis az ilyen rendezvények hatékonyságát egyszerűen nem lehet mérni.

Viszont mindeközben az online felületek fejlődése lehetővé tette, hogy a különböző oldalakon elhelyezett hirdetések hatékonyságát meglepően pontosan lehet mérni, ráadásul adott esetben még az érdeklődő internetezőről is megtudhat bizonyos adatokat a hirdető, ami értelemszerűen rendkívül hasznos tud lenni.

Mindez nem jelenti azt, hogy nem lesz többet semmiféle autószalon, inkább csak azt, hogy ezeknek a rendezvényeknek valamilyen módon meg kell újulniuk. Egy olyan élményt kell nyújtaniuk a kilátogatóknak, ami után egy pillanatra sem érzik úgy, hogy nem érte meg kimenniük. Így talán a gyártók számára sem tűnik majd pénzkidobásnak a magas részvételi díj és a kiállítás megszervezésének nehézségeit is könnyebben vállalják be.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..