Forma 1

A 2005-ös színtet érhetik el jövőre Symonds szerint

2016.11.19.

Csak óvatosan a várakozásokkal a 2017-es új szabályok kapcsán – figyelmeztet a Williams technikai igazgatója. Pat Symonds szerint a realitás kisebb változást ígér, mint az előzetes jóslatok.

Jelentős aerodinamikai szabályváltozások következnek a Forma–1-ben a következő szezonban. A sportág történetében most először fordul elő, hogy a szabályalkotók a tempó tudatos és nagymértékű növelését célozták meg a változtatásokkal – ezzel reagálva az F1-et az elmúlt három szezonban érő folyamatos kritikákra. Gyorsabb, agresszívebb, nehezebben vezethető autókat ígérnek, melyek az előzetes törekvések (és például a Pirelli jóslata) szerint 5 másodperces gyorsulást is elérhetnek jelenleg futó elődeikhez viszonyítva.

Nico Rosberg Barcelonában teszteli a 2017-es gumikat (Fotó: Pirelli)

Dőlnek majd a pályacsúcsok – ígérték. A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds azonban úgy véli, a valóságos tempójavulás kisebb lesz, mint amilyet az FIA előzetesen jelzett – a legnagyobb mértékű a nagy leszorítóerejű pályákon, mint Barcelona, a legkisebb pedig a Monzához hasonló kevés leszorítóerős ringeken lesz. „A teljesítmény leginkább a 2000-es évek közepén látotthoz fog hasonlítani, de nem teljesen fogja elérni azt. Az előzetes cél öt másodperc volt körönként, de nem vagyok biztos benne, hogy ezt el fogjuk érni” – nyilatkozta az ESPN-nek.

„A gumik persze nagy ismeretlent jelentenek, amik miatt nem tudjuk, pontosan hová is visz az utunk. De ha ésszerűen tippeljük meg a gumik teljesítményét, szerintem inkább olyan négy másodperces gyorsulásra számíthatunk.”

Pat Symonds (Fotó: Batchelor / XPB Images)

„Egy olyan pályán, mint a barcelonai, az új autók igen jól fognak teljesíteni, talán jobban, mint az olyan helyeken, mint Monza, ahol valójában nagyon sok leszorítóerőt leveszünk majd, mivel a szélesebb gumik óhatatlanul nagyobb légellenállást jelentenek majd. Nem hinném, hogy az ilyen pályákon jelentős különbség mutatkozna meg a korábbi időkhöz képest. Vagy legalábbis távolról sem olyan mértékű, mint más helyeken.”

A versenyzők persze így is várják a megújulást, mivel az utóbbi időben cseppet sem tetszett nekik, hogy az alacsony kanyarsebességek miatt már távolról sem olyan megterhelő F1-es autót vezetni, mint régebben volt. Symonds szerint azonban ezen a téren sem szabad csodákra számítani. „Már vezettek ilyen autókat korábban, úgy 2004 és 2005 körül” – utalt arra, hogy az F1-es autók nem jelentenek majd nagyobb kihívást jövőre, mint a V10-es korszakban. „Hogy egy példát mondjak: ha van egy 200 km/órás tempójú kanyar, az talán úgy 30-35 km/órával lesz gyorsabb jövőre, ami talán több G-erőt jelent majd. Igen, egy kicsit megterhelőbb lesz, de nem őrületes mértékben” – jósolta a brit.

 

(ESPN, telesport.hu)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..