Mercedes AMG
A 2003-as Frankfurti Autószalonon leplezték le a semmihez sem fogható Mercedes SLR McLaren-t, a maga döbbenetesen hosszú orrával, széles oldalkopoltyúival, sirályszárnyas ajtóival, és kompromisszummentes sportosságával. Külső jegyei egy korszakot határoztak meg, pedig történelme egészen 1999-ig visszanyúlik – ekkor mutatták be ugyanis először az SLR Vision koncepcióautót a Detroiti Autószalonon. Ezt az első példányt még valódi Forma-1-es mérnökök alkották, és a McLaren szerint igyekeztek a sorozatgyártásra szánt változatot is annyira közel tartani a koncepcióhoz, amennyire csak lehetséges.
Azonban a Mercedes már akkor sem siette el az ilyen presztízs projekteket, ahogy a Mercedes-AMG One is jókora csúszással, cserébe még több beletolt munkaórával került az ügyfelek kezébe. Szóval az SLR-ért is egészen 2003-ig kellett várni, így ez volt az első autó, amit a McLaren wokingi Technology Centerében szereltek össze. Mindezt pont a Mercedes-McLaren együttműködés csúcsán, amikor sorban hozták el a bajnoki címeket a Forma-1-ben, még szétválásuk előtt. Ezért ott volt az SLR hosszú motorterében az F1-es részleg minden tudása.
Erejét egy 5,5-literes, kompresszoros V8-ból nyerte, amit a Mercedes-AMG szállított. Gyári adatai szerint 617 lóerőt és 780 Nm nyomatékot adott le az alapváltozat, amit egy ötfokozatú automataváltóhoz kapcsoltak. A 0-100-as sprintet mintegy 3,8 másodperc alatt letudta, ami akkoriban a szupersportautó kategória tetejére repítette, de a mai napig megállná a helyét. Csúcssebessége 335 km/h volt. Később aztán befutott a McLaren Edition SLR, fejlettebb aerodinamikával, könnyebb felnikkel, áthangolt futóművel, a legmenőbb változata mégis kérdés nélkül a Stirling Moss Edition volt, ami a legendás pilóta 1955-ös Mille Miglia futamon használt 300 SLR-jét idézte meg, nyitott kabinnal, ablakfelületek nélkül. Utóbbiból mindössze 75 darab készült és érthetően a legértékesebb SLR-eknek számítanak.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!