Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Közleményük szerint a 2020-21-es téli szezon átlagosan enyhébb volt a korábbi évekhez képest, viszont jóval változékonyabb és szélsőségesebb is volt az időjárás. Példaként említették, hogy február elején napközben is mínusz 15-20 fokot, míg pár héttel később már plusz 15 fokot is lehetett mérni.
Ez a szeszélyes és szélsőséges időjárás elsősorban a síkosságmentesítési munkák számát növelte meg, így csaknem 140 ezer tonna útszóró sót, 6,4 millió liter kálcium-klorid oldatot és megközelítőleg 900 tonna kálcium-klorid granulátumot használtak fel a szakemberek a 32 ezer kilométeres országos közúthálózat téli üzeme során.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. minden év november 10. napján áll át téli üzemre, amit a jogszabályi előírások szerint legalább március 15-ig fenntart. A tavaszi időjárás nyomán a közútkezelő az elmúlt hetekben újra normál munkarendre tért vissza, így már a burkolathibák javítása és a növényzetgondozás van fókuszban a társaságnál.
Hozzátették, hogy a teljes körű felújítási munkák is elindulhattak az országos utakon, március közepe óta csaknem 90 munkaterületen, 235 kilométernyi szakaszon vonultak fel a kivitelezők.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!