1964
1905. május 31-én Csonka János, a Magyar Királyi József Műegyetem műhelyfőnöke bemutatta az összegyűlt postai szakembereknek a 2 köbméteres postai csomagszállító gépkocsi mintapéldányát. Az eseményen jelen voltak: Haltenberger Samu és Cimponeriju Dénes postamérnökök, Szabó Sándor postasofőr és Van der Laar Frigyes főszerelő. Ehhez képest a Postamúzeum egyik fotóalbumából származó fényképen hét személy szerepel. Ez az egyik terület, ahol a történettudománynak még akad tennivalója - hiszen Csonka János felismerhető, Haltenberger Samura is rá lehet bökni, de a többi személy beazonosítása még nem történt meg.
Csonka Jánosnak nem volt könnyű dolga. Az 1904. januárban megnyert pályázatban a próbaautó elkészítésének határidejét júniusban határozták meg. Csonka János a korábbi egy- és kéthengeres motorok helyett modern, négyhengeres, négyütemű vízhűtéses motort tervezett meg. Ennek elkészítése meghaladta az akkori hazai ipar képességeit, így többször is módosítani kellett a szállítási határidőt. Ráadásul Csonka nem akart félmunkát kiadni a kezéből, így az utolsó pillanatig folyt a tesztelés. Az autó további érdekessége, hogy Csonka János ismerőse, Robert Bosch szállította a nagyfeszültségű gyújtómágnest.
Egy 1908-as postai belső kiadvány szerint: „A Csonka János tervezete szerint gyártott első 8 darab 12-16 HP automobil 1905. év őszén vétettek használatba, s miután már az első két üzemév fényes tanuságot tett egyrészt az automobilnak a posta szolgálatában való rendkívüli hasznáról .. 1907. évben újabb 40 darab 12-16 HP Csonka-féle automobil rendeltetett meg a két hazai gyárnál. Az említett 40 drb gépkocsi beszállítása jelenleg van folyamatban. .. Az ismertetett automobilok mindegyike naponta átlag 70 km utat fut be… 1907.évben a pályaudvarok és a központi postahivatal közötti csomagszállítás czéljaira 6 drb Csonka-rendszerű 25 eff. lóerős automobil rendeltetett meg Röck István budapesti gépgyárosnál. Ezen járművek 1909. év folyamán kerülnek majd leszállításra".
A Magyar Waggon és Gépgyár Archívumában őrzött, 1945. után készült kimutatás szerint 1905-től az első világháborúig összesen 91 darab Csonka-féle postaalváz készült a Rábánál. A hazai gyáripar akkori állapotát tekintve ez remek eredménynek mondható.