A jelen cikksorozat a gyakorlati szakemberek és a szakterület iránt érdeklődők számára kíván segítséget nyújtani a tribológiai szempontból legkritikusabb járműszerkezetek elhasználódási folyamataira milyen hatással lehetnek az alkalmazott kenőanyagok és motorhajtóanyagok.
Sem elektromos, sem dízel hajtással nem kerülhet magyar gyártású midibusz a Várba? A jelenlegi állás szerint ez a helyzet. A 16+24 dízel buszt a török Karsan Otomotive, a 7+14 elektromost a Siemens–Rampini–Rába szállítja, a magyar gyártmányú S91-es sokadszor is hoppon maradhat.
Mutatóban elektromos, többségében azonban dízel buszok váltják majd a Várban a jelenlegi muzeális Ikarusokat. Mindkét kategóriában jelen lehet a Rába, a magyar állami tulajdonú járműgyártó. Bár korábban tervezték, nem lesz zéró kibocsátású buszjárat a történelmi városrészben.