A hibrid hajtás múltja egyidős a gépkocsiéval - olvasható egy 2006-ban megjelent könyvben*. Az utóbbi évtizedekben divatba jött a villamos hajtással való kacérkodás, de igazi áttörést a hibrid járművek értek el - egyelőre. Ma még nem lehet tudni, hogy a tisztán villamos hajtás problémái (...
A személyszállító jármûvek karosszériájának egyik legfontosabb feladata az utasok védelme az idõjárás viszontagságaitól, de ezt a feladatát csak akkor képes jól ellátni, ha jól szellõztethetõ, télen fûthetõ, nyáron esetleg hûthetõ. A követelmények annál szigorúbbak, minél tovább tartózkodnak az...
A gépjármû világítóberendezéseit két csoportba sorolhatjuk, attól függõen, hogy útmegvilágítás, vagy belsõ világítás a feladatuk.
A dugattyús motorok fő tömegét, az egész motor házát, ill. vázát a hengertömb, s a hozzá csatlakozó hengerfej, illetve teknő (karter) adja. A többi alkatrész zöme ezekhez van hozzáerősítve, illetve ezekbe van beépítve.
Kezdetben a nehéz járműveknél jelentkezett az az igény, hogy a kormánykerék forgatásához szükséges erőt mérsékelni kell. A kormánygép áttételének és a kormánykerék átmérőjének növelése már nem volt járható út. Később a személyautók vezetői is kérték a segítséget, elsősorban a parkolási manőverek...
A rugó anyaga lehet acél, gumi, vagy levegő, nagyon ritkán folyadék. Az utóbbi ugyanis csak igen nagy nyomással, igen kis mértékben nyomható össze, ezért közúti járművekben nem, hanem csak nagyon nehéz járművekben (pl. harckocsi) alkalmazzák. A "hidro-" jelző (pl. hidropneumatikus rugózás) ne...
A gépkocsi kereke általában négy fő alkatrészből áll: kerékagy - keréktárcsa - kerékpánt - gumiabroncs. A kerekek felszerelésekor a fékszerkezethez tartozó fékdobot vagy féktárcsát is fel kell erősíteni.