Audi
Thomas Faustmann
Faustmann úr, először is gratulálok, egy hete értesültünk arról, hogy meghosszabbították szerződését az Audi Hungaria Motor Kft.-nél, ahol több mint tíz éve az ügyvezetés elnöke. Ennyire jól érzi magát Magyarországon?
Ha nem érezném jól magam, nem hosszabbítottam volna meg a szerződést. Sőt, nem csak a vállalaton belül érzem jól magam, hanem azon kívül is. Most gondoltam bele, mennyi mindent tettünk a városban is. Az Audi Hungaria iskola alapkövét az idén tettük le, az egyetemen újabb tanszéket alapítottunk, új járműfejlesztési labort is létre hoztunk, és közben kaptam egy díszdoktori címet is az egyetemtől. A sort folytathatnám, illusztrálásul talán elég arra, hogy mennyi mindent teszünk, s hogy munkánknak beérik a gyümölcse.
Ilyenkor szinte kötelező feltenni a kérdést, milyen volt az 2014-es év az Audi Hungaria-nál?
Nagyon sikeres esztendőt zárunk. Rekordot érünk el a motorgyártásban éppúgy mint a járműgyártásában. Keményen dolgoztunk, de meg is lett az eredménye. Az évet az A3 Cabriolet-vel kezdtük, majd jött a TT Coupé, s megkezdtük a TT Roadster sorozatgyártását is. A közelmúltban amerikai szakemberek jártak itt Los Angelesből, New Yorkból, s méltatták a tevékenységünket, ami büszkeséggel tölt el bennünket.
Vezetése alatt a győri Audi a világ legnagyobb motorgyára lett. Sikerült ezt a címet 2014-ben is megőrizni?
A motorgyártás idén is a kétmillió közelében.
A világ legnagyobb motorgyárának lenni megtisztelő, azt azonban csak úgy tudjuk elérni, ha folyamatosan fejlődünk és eleget teszünk a kihívásoknak. Önmagában a nagyság nem elegendő, jónak, kiválónak kell lenni, s ezt is szeretnénk megőrizni. A kérdésére határozott igennel válaszolhatok, 2014-ben is mi vagyunk a világ legnagyobb motorgyára.
Mindig az évi kétmilliós darabszám közelében járnak. Sikerül áttörni a lélektani kétmilliós határt?
Mindig a számok körül foroga világ, a lényeg azonban sokkal inkább az, hogy kiválót alkotunk és sok embernek adunk munkát. Annyit elmondhatok, év végéig többet gyártunk, mint tavaly és rekordot is felállítunk.
Hogyan alakult a járműgyártás? Amikor Orbán Viktor itt járt önöknél a TT Roadster sorozatgyártás megindításakor, azt mondták, három műszakban, teljes kapacitással termelnek. Így van most is?
Több mint 130 ezer autó készült az idén Győrben.
Három műszakban, hét napban dolgozunk,szombaton és vasárnap éjszakai műszakban is gyártunk autókat. Az idén több 130 ezer autó hagyja el a győri szerelősorokat. Ez munkatársaink rugalmassága, készenlétük, szorgalma nélkül elképzelhetetlen lenne.
Van egy másik kötelező kérdés is december végén. Mit vár a következő évtől?
Nagy kihívások előtt állunk, a négy modellünkkel gyártásunkat fokozni kell. Nagy az igény az autóinkra az egész világon, mivel szépek és egyfajta vezetési kultúrát jelentenek.
Terveznek új modellt 2015-ben?
Ilyen gyorsan azért nem megy. Négy héttel ezelőtt kezdtük meg az új modellünk, a TT Roadster sorozatgyártását. Sok a megrendelésünk a szerszámgyárban, ahol most éppen a Lamborghini Hurácan karosszéria elemei készülnek az igényelt mennyiségben. Ez egy nagyszerű autó, karosszériaelemeinek legyártásához speciális felkészültség kell, ide nagyon finom kézzel megáldott szakemberek kellenek. Az olvasóknak azt üzenem, aki jó szakmával rendelkezik, jelentkezzen hozzánk, együtt sikeresek leszünk.
Végezetül egy személyes kérdés. Ön milyen évet zár?
Nagyszerű évet zárok, négy gyermekem van, a nagyobbik lányom már férjnél van, egy borászhoz ment hozzá. Nem olyan régen megnyitottuk a szüret utáni első üveg újbort, ami nagyon jó érzés volt. Egészségem megvan, a családom is egészséges, ennek fontosságára akkor döbbenünk rá, ha utolér bennünk a betegség. Néha mérgelődök, az újságok tele vannak negatív dolgokkal, s nehezen megy át, mennyi jó dolgot csinálunk.