Porsche Taycan GTS

A frissített Porsche Taycan GTS teszi teljessé a német márka kínálatát

2024.12.14.

Az új Porsche Taycan GTS jobb teljesítményt, nagyobb hatótávolságot és testreszabható futómű-frissítéseket kínál. 



Képek forrása: Auto Express, Porsche

Hivatalosan is bejelentették a Porsche felfrissített Taycan sorozatának végleges változatait, a német cég pedig minden részletet elárult a Porsche Taycan GTS-ről, amely limuzin és 'Sport Turismo' változatban is elérhető lesz a vásárlók számára. 

A GTS általában az egyik leginkább "vezetőközpontú" változat a Porsche kínálatában, viszont ez nem így van az új Taycan esetében, mivel jelenleg a Turbo GT tölti be ezt a szerepet. 

Mindazonáltal a kedvezőbb árnak köszönhetően a GTS továbbra is az egyik legnépszerűbb modellje lesz a Porschének, amelyben az egyedi váz- és dizájnelemek is fontos szerepet játszanak. 

A GTS ugyanazt a nagyobb, 105 kWh-s akkumulátort és duplamotoros elrendezést kapta meg, mint a Performance Plus akksival rendelkező 4S, valamint 690 lóerő generálására képes amikor üzemel a 'Launch Control'. Ez 100 lóerős növekedést jelent az előző GTS-hez képest, és ezzel az 536 lóerős 4S és a 871 lóerős Turbo modell között foglal helyet a rangsorban.

Az autó robbanékonyságára sem lehet panaszunk, hiszen a 0-100 kilométer/órás gyorsulást 3,3 másodperc alatt teszi meg, míg a 0-200 kilométer/órás gyorsulásra 10,4 másodperc alatt képes. Ezek a számok pedig 0,4, valamint 1,6 másodperces javulást jelentenek az előző modellhez képest. 

A hatótávolságban is nagy mértékű emelkedést kapunk, mivel a GTS már 627 kilométeres távolság megtételére képes a kombinált WLTP-tesztek alapján. Ennek köszönhetően nagyjából 120 kilométerrel tovább bírja majd az új GTS, mint korábban, amit a nagyobb akkumulátorkapacitásnak, valamint a motorok és az autó szoftverének hatékonyabbá válásának tudhatunk be.

A GTS legjelentősebb frissítései azonban nagyrészt az alvázzal kapcsolatosak, hiszen a Porsche kétszelepes lengéscsillapítóval ellátott, egyedi kialakítású kétkamrás légrugózása már alapfelszereltségnek számít az autókban. 

A vásárlók választhatják a hidraulikus működtetésű 'Active Ride Control' rendszert is, amelyhez egy egyedi GTS-beállítás is tartozik. A Porsche 'Torque Vectoring' - nyomatékvektorálás - funkciója szintén alapfelszereltség, a hátsókerék-kormányzással együtt. 

Vizuálisan a GTS alapfelszereltségének a fényes fekete festésű 'Sport Design Package' számít, a 20 hüvelykes felnik pedig antracitszürke bevonattal lesznek ellátva. Az opcionálisan választható 21 hüvelykes felnikre egy 'mid-grey' festésopció is rendelkezésünkre áll majd. Az autó belsejében a 'GTS Interior Package' rengeteg Race-Tex szövetet és fekete bőrelemet, valamint kontrasztos vörös vagy ezüst varrást tartalmaz majd. 

Az Egyesült Királyságban a limuzin ára átszámolva 58 millió forinttól indul majd, a Sport Turismo pedig egy nagyjából 400 ezer forintos felárral lesz kapható az alap verzióhoz képest, az első autók pedig 2025 elején érkeznek meg a vásárlókhoz. 

Forrás: 
Auto Express

 

Az oldal fő támogatója