ZF
A ZF több nagy flottaszolgáltatóval áll szerződésben a bejövő- és persze, a kimenő anyagok szállítására. Az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban végzett műveletek tekintetében, beleértve a határokon átnyúló szállításokat is, a ZF számos szolgáltatóval szerződik az anyagmozgatásra, regionális szakértelemtől függően.
Ezeket a szolgáltatókat a Penske szervezi, amely a ZF számára az amerikai székhelyű fuvarszervezési szolgáltatásokat (TMS) nyújtja az összes földi szállításhoz (a kis csomagok kivételével). A Penske TMS biztosítja az útvonaltervezést, az optimalizálást, a pályáztatást, a nyomon követést/követést és az adatgyűjtést a régión belüli összes földi szállításhoz. A Penske a küldeményeket a ZF által irányított fuvarozókhoz irányítja a küldemény részletei és a megkötött fuvarozási szerződések alapján.
"Örömteli látni, hogy a munkánk egyfajta virtuális körként tér vissza hozzánk - az általunk alkalmazott szállítmányozók szállítják a termékeinket ügyfeleinknek, de a mi technológiánkra is támaszkodnak, hogy teherautóik hatékonyan mozogjanak" - nyilatkozta Ramiro Gutierrez, a ZF észak-amerikai vezetője az Automotive Logistics szaklapnak.
A ZF a logisztikai szolgáltatók kiválasztásakor a szerződések odaítélése előtt a fenntarthatóságot is figyelembe veszi a pályázati eljárás során. "Azonosítjuk a fenntarthatósági gyakorlatokkal és tanúsítványokkal rendelkező szolgáltatókat, mint például a SmartWay, az EPA [Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség] és több ezer vállalkozás és szervezet közötti partnerség, amelynek célja a szállítmányozási kibocsátások, a környezeti kockázatok és az energiafelhasználás csökkentése, és meghívjuk őket a tenderünkre" - mondta el a ZF képviselője.
Európában is fontos, a zöld elv
Európában a ZF az év elején szerződést kötött a Duvenbeck logisztikai szolgáltatóval a sorozatgyártású sebességváltók és alkatrészeik kiszállítására a németországi Saarbrückenből, valamint az üres konténerek visszaszállítására a gyárba. A logisztikai szolgáltató a viGo Bioenergy által biztosított biogázzal működő 40 tehergépkocsiból álló flottát használ, amely hozzájárul a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez, évente akár 8000 tonnával.
"A fenntarthatósági kihívást sokféleképpen kezeljük, mivel a szén-dioxid-csökkentési céljaink elérésére összpontosítunk, és aktívan keressük a lehetőségeket arra, hogy a világ minden tájáról származó legjobb gyakorlatokat alkalmazzuk a beszállítói szállítmányozásban" - mondta az amerikai ügyvezető.
Az áruszállítás nagyobb hatékonysága megtakarítással is jár, és a ZF számos digitális technológiát biztosít ennek érdekében. Ezek közé tartozik a valós idejű fuvarfelügyelet és az eszközkövető technológia a szállítmányozási vállalatok számára.
Digitális platform
A ZF haszongépjárművekhez kifejlesztett digitális flottakezelő platformja, a Scalar segít a felhasználóknak növelni a teherautók és pótkocsik kihasználtságát, optimalizálni az útvonalakat, nyomon követni a helyszíneket, javítani a megelőző karbantartást és csökkenteni a nem tervezett állásidőt. Emellett az eszközök teljesítményének átláthatóságát is biztosítja. A ZF szerint a logisztikai vállalatok a Scalar platform által szolgáltatott adatok segítségével gyorsabban és pontosabb eredményekkel hozhatnak döntéseket. A jármű állapotfigyelése például még a meghibásodás előtt azonosítja a potenciális problémákat, így a meghibásodó alkatrész a tervezett karbantartás során kicserélhető, ahelyett, hogy működés közben meghibásodna, és nem tervezett állásidőt okozna.
A ZF szerint további előnyök a közúti felügyelet, amely növeli a járművezető felelősségét és ösztönzi a biztonságos vezetési szokásokat. A logisztikai szolgáltatók ezután a korábbi vezetési adatok alapján felkészíthetik a járművezetőket az üzemi biztonság fenntartása érdekében. Az adatok felhasználásával jelentések készítéséhez és az adminisztratív terhek csökkentéséhez a Scalar technológia segít a felhasználóknak abban is, hogy megfeleljenek a kormányzati előírásoknak.
A Scalar a közúti adatokat arra is felhasználja, hogy információt szolgáltasson arról, hogyan használják a ZF fékrendszereit. A ZF a mérési adatokat saját kutatási és fejlesztési, valamint garanciális fedezeti csoportjainak tájékoztatására használja fel a termékek és szolgáltatások javítása érdekében.
Fékriasztások
A Scalar egyik figyelemre méltó alkalmazása az ABS fékhibák valós idejű jelentése, amely figyelmezteti az üzemeltetőket a pótkocsi fékrendszerével kapcsolatban felmerülő problémákra. A flottaüzemeltetők felmérhetik a hibakód súlyosságát, és szükség szerint szervizbe irányíthatják a pótkocsit. Így nem kell külön foglalkozni a hiba diagnosztizálásával, ami segít csökkenteni az állásidőt.
A ZF bejelentette, hogy együttműködik a Manac-kal, a speciális pótkocsik egyik vezető észak-amerikai gyártójával, hogy integrálja Scalar flottakezelési platformját, Scalar Evo Cast telematikai hardverét és ABS rendszerét (iABS) intelligens pótkocsi technológiájába, a SmartHorizonba. A karbantartáshoz használt szoftverek és platformok, mint például a fékbetétek kopásának jelzése, a gumiabroncsnyomás-ellenőrzés és a lámpa kialvásának észlelése, a pótkocsira vannak telepítve, és a Scalaron keresztül jelennek meg. A valós idejű riasztások segítik a flotta üzemeltetőit a teherautó és a pótkocsi karbantartásában.
A ZF fékezés és e-Drive szinergia programja összehangolja az elektromos hajtáslánc és a fékezési funkciókat a hatékonyság, a biztonság és a kényelem javítása érdekében. A ZF következő generációs e-meghajtásait kombinálja az mBSP XBS fejlett fékrendszerével, hogy kihasználja az e-meghajtás képességeit a gyorsítás és a fékezés szabályozásának elősegítésére. A vállalat szerint a rendszer ezáltal maximalizálja az energia-visszanyerést, hogy menet közben feltöltse a fedélzeti akkumulátorokat, és így hatékonyan növelje a jármű hatótávolságát. A rendszer emellett "egypedálos vezetési funkciót" is biztosít, ami növeli a vezetési kényelmet, különösen az alacsony sebességű manőverezés során, ahogy azt az elektromos személyautóknál már megszokhattuk.
Idén márciusban a ZF és a Noregon, a haszongépjárművek diagnosztikájával és javításával foglalkozó vállalat megállapodást jelentett be, amely lehetővé teszi a Noregon számára, hogy a ZF Scalar platformját használja az intelligens pótkocsik adatainak a TripVision nevű távdiagnosztikai alkalmazásába történő beépítéséhez. Ez az integráció lehetővé teszi a flották számára, hogy vontatóikat és pótkocsijaikat valós időben, ugyanabból az alkalmazásból figyeljék, és hozzáférjenek a szükséges információkhoz, hogy gyorsan hozhassanak hatásos és hatékony karbantartási döntéseket.
Mesterséges intelligencia az ellátási láncban
A ZF már 2021-ben együttműködött a Microsofttal a ZF Cloud adatplatform bevezetésén, azzal a céllal, hogy az összes ipari, operatív termelési és üzleti folyamat digitalizálásával javítsa a hatékonyságot és a globális ellátási lánc irányítását. Azóta jelentős előrelépést tett a Ipar 4.0 céljai irányába. Kifejezetten az ellátási lánc és a logisztika területén mesterséges intelligencia (MI) eszköztárat fejlesztek ki, amelyet SpAIdernek nevezütek el. Azure-alapú stratégiai platform segíti a döntéshozókat a teljes ellátási lánc automatizálásában, optimalizálásában és ellenőrzésében. Összekapcsolt MI-eszközöket biztosít a tervezési folyamatok racionalizálásához és optimalizálásához, a készletgazdálkodáshoz és az ellátási lánc állapotának nyomon követéséhez.
Az eszköztár automatikus tervezési folyamatokat és átláthatóságot biztosít az egész ellátási láncban, ami segít a kockázatkezelésben és az ellátási lánc rugalmasságának kiépítésében. A jobb erőforrás-felhasználás révén segít az energiafogyasztás csökkentésében és a logisztika szén-dioxid-mentesítésében, valamint szimulációkkal és előrejelzésekkel segíti a jobb döntéshozatalt. A kiszámítható termelés, a holtkészletek elkerülése és a szállítás optimalizált felhasználása révén segít a költségek csökkentésében.
A komplexitás kezelése a jövőben
A ZF arra számít, hogy a bejövő logisztikai hálózatok összetettsége több okból is növekedni fog. Ezek közé tartoznak az adókódokra és vámokra vonatkozó kormányzati előírások, a határátkelés, a lokalizációs erőfeszítések és a biztonság, hogy csak néhányat említsünk. "Úgy véljük, hogy a komplexitás kihívása itt marad, és továbbra is rugalmasnak kell lennünk, és alkalmazkodnunk kell a fenntarthatóságot ösztönző, változó környezethez. Ezért kritikus fontosságú a digitalizáció kiépítése a logisztikában, amely képes gyorsan reagálni az ellátási lánc változásaira" - mondta el a vállalat amerikai vezetője.
A ZF a TMS segítségével kezeli a volumeningadozásokat, kihasználja az FTL/LTL és a milkrunok (konkrét időpontokhoz kötött, változó mennyiségű anyag utánpótlást biztosító rendszer) közötti anyagmozgatásban rejlő lehetőségeket, így minimalizálva a pótkocsis mozgásokat a hálózaton belül. Szorosan együttműködik fuvarozói bázisával a hálózaton belüli mozgások további optimalizálása érdekében, és kihasználja az ellátási lánc valós idejű átláthatóságát biztosító eszközöket, hogy segítsen azonosítani a fejlesztendő területeket.