Porsche Panamera

A Porsche Turbo modellek új márkajelzést kapnak, hogy még különlegesebbnek tűnjenek

2023.12.09.

A Panamera Turbo lesz az első modell, amely a frissített "Turbonite" címert fogja viselni.

A Porsche a vállalat 75. évfordulója alkalmából egy visszafogott újítással nyúlt hozzá a márka címeréhez. Az extra egyediség érdekében a Turbo modell egy különleges jelvénnyel lesz ellátva, amely a hagyományos arany bevonat helyett egy új Turbonit megjelenést kapott, amit a Porsche Color & Trim részleg szakértői alkottak meg.

Ugyanez a Porsche-ágazat felelős a karosszéria színeiért, beleértve a Paint-To-Sample (PTS) program keretében kínált drága árnyalatokat is. A Turbonite nem csak a jelvényhez lesz használatos, mivel a Turbo modellek hátsó feliratát is ezzel a különleges színnel festik majd le. Az oldalablakok szegélyei is ugyanilyen megjelenésűek lesznek, hasonlóan ahhoz, amit a Porsche Daylight Opening (DLO) néven emleget.

Attól függően, hogy melyik Turbo modellt választja az ember, a Turbonite a kerekek aero lapátjait, valamint a küllős részeit is díszíti. Az autó elejét és a keréktárcsákat ékesítő címer ugyanezt a megjelenést kapja majd, hogy a külső változtatásokat teljessé tegye. Az utastérben a kormánykeréken látható jelvény ugyanezt a frissen festett logót veszi át. Emellett számos elem, például bizonyos gombok és övpántok is megkapják a Turbonite-kinézetet.

Az élen a nagy érdeklődéssel várt harmadik generációs Panamera áll, amely november 24-én debütál. Ez azt jelenti, hogy a Panamera már az első naptól kezdve megkapja a Turbo-kezelést; a Porsche már bejelentette a Turbo E-Hybrid modellt, amely egy 4,0 literes V8-as duplaturbós motorral és egy villanymotorral rendelkezik, amely együttesen mintegy 650 lóerős teljesítményre képes.

Az elektromos meghajtás lehetővé teszi, hogy az impozáns négyajtós 2,9 másodperc alatt érje el a 62 km/órás sebességet. A hajtóerőt egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata sebességváltón keresztül juttatja el mindkét tengelyre, míg az elektromotor egy 25,9 kilowattórás lítium-ion akkumulátorból kapja az energiát. A hibrid Panamera becsült elektromos hatótávolsága 25 mérföld (40 km) lesz, a nagy ötajtós PHEV súlya pedig várhatóan valahol 2440 kilogramm körül lesz.

A Porsche ezeket az adatokat akkor hozta nyilvánosságra, amikor az év elején tesztelők számára elérhetővé tették az új Panamera Turbo E-Hybrid prototípusát. Egy erősebb S változat várhatóan az életciklus későbbi szakaszában érkezik majd, ami nem meglepő, tekintve, hogy a német luxusmárka már rendelkezik egy 729 lóerős V8-as hibriddel a legújabb Cayenne-hez.

 

Az oldal fő támogatója