#csakazértis
A Sinaia Concours d’Elegance több dologban is eltér a világ más tájain megrendezett hasonló eseményektől. Egyrészt a szervezők egyetlen napba sűrítettek össze mindent a vörösszőnyeges parádétól a díjátadóig. Másrészt, és ez különösen dicséretes, a helyi autóipar előtt is tisztelegnek. A cél, hogy a most felnövő fiatalok is megismerjék a román járműipar múltját. Így történhetett meg, hogy a Peleş kastélyhoz tartozó park egyik részén a háború előtti autók, köztük egy hatalmas Pierce Arrow sorakoztak, másutt pedig egy különleges Aro terepjárót és egy Dacia Lastun kisautót is szemügyre vehettek az érdeklődők. Ráadásul sikerült kapcsolatot teremteni a Pierce Arrow és a Lastun között! Az amerikai vállalat mielőtt autókat készített volna madárkalitkákkal foglalkozott. A Lastunt készítő temesvári Tehnometal pedig egykor ketreceket állított elő.
A lenyűgöző Peles kastély.
Mivel az esemény a FIVA nemzetközi régijárműves szervezet felügyeletével zajlik a rendező Retromobil Club Romania ügyel arra, hogy a zsűri is nemzetközi szakemberekből álljon. Wolfgang Buchta, az osztrák AustroClassic szerkesztője, illetve honlapunk munkatársa, dr Négyesi Pál már évek óta visszatérő tagok (először öt évvel ezelőtt hívtak meg a rendezvényre. A 2018-as Concours-ról szóló beszámolót ITT olvashatják). Mivel idén a FIVA konferenciát is rendezett a Concours után, így a vezetőség több tagja is zsűritag lett. Rajtuk kívül az előadók közül ifjabb Adolfo Orsit is zsűritagnak választották. Ő 1951-ben született. Hasonnevű nagyapja 1937-ben vásárolta meg a Maserati-t az alapító fivérektől. Adolfo gyerekkora a háromágú szigony jegyében telt el. 1968-ban a család eladta a Maseratit. Adolfo az egyetemen jogot tanult, majd autóalkatrészeket árult, de rájött, hogy a szíve a régi autókhoz húzza. Az elmúlt közel negyven évben már az oldtimerek körül forgolódott; vezetett aukciós házat, majd kiadványokat szerkesztett. Ezen kívül számos nagyhírű Concours d’Elegance rendezvényen zsűrizett.
Zsűritagok és megfigyelők. Bal szélen Wolfgang Buchta, középen Adolfo Orsi jr.
35 autó és 6 motorkerékpár vett részt az idei Concours-n. A legöregebb jármű, egy 1912-ben gyártott Puch motorkerékpár a szlovéniai Grom múzeumból érkezett. Bulgáriából két autó nevezett: a Zlaten Rozhen borászat által megalapított múzeumból a korábban említett, 1931-ben gyártott Pierce Arrow-t hozták el. Egy másik magángyűjtő egy 1963-as Wartburg 1000-t állított ki, amely újkorától a család tulajdonában állt. Magyarországról Pintér Adrián, ismert Citroën gyűjtő egy 1953-as Traction Avanttal emelte a rendezvény fényét. Két Dacia mellett egy eredeti, francia Renault 12 TL kombi is megjelent. A Míg a kastélypark egyik részén Lancia Fulvia, Alfa Romeo Giulia SS, Mercedes 190 SL és Jaguar E-type sorakoztak, kicsivel arrébb az egy generációval fiatalabb sportos járművekből, BMW Z1-ből, BMW M3-ból gyűjtöttek össze egy csokorral. A Porsche 75. jubileuma alkalmából a gyári múzeum küldött egy korai 356-t, illetve román tulajdonú 356, 912 és 944 is látható volt.
A Best of Show díjat egy 1966-os Lamborghini Miura nyerte.
Háború előtti autók egy csoportja a kastélykertben
A Porsche 75. születésnapját külön kategóriával és egy, a gyári múzeumból érkezett korai 356-tal ünnepelték.
Concours d'Elegance nem lehet divat nélkül. A korabeli ruhába öltözött táncosok nagyon lelkesek voltak.
Pintér Adrián visszatérő vendége a Concours-nak. Idén egy 1953-as Traction Avantot mutatott be.
Az 1974-es Mercedes 230 (W114) az utolsó csavarjáig eredeti, érintetlen. Spanyolországban sikerült rábukkanni a szerencsés leletre, amelyet már nénet Mercedes rendezvényekre is meghívtak.
A legöregebb jármű, egy 1912-es Puch motorkerékpár a szlovániai Grom múzeumból érkezett.
A bulgár Zlaten Rozhen borászathoz tartozó oldtimer múzeum hatalmas 1931-es Pierce Arrow-ja.
Nem Dacia - Renault 12 TL kombi. A tulajdonos és családja az autó színéhez passzoló ruhában jelentek meg.
Ezt a Dacia 1310 TX-t eredetileg Magyarországon helyezték forgalomba. A tulaj összeszedte a magyar nyelvű kezelési utasítást és a javítási kézikönyvet is.
Egykor Nicolae Ceaușescu flottájához tartozott ez a luxusfelszereltségű Aro 304. Szükség esetén a tetőt ki lehetett nyitni, s a járműben állva lehetett integetni a tömegnek