Walter Röhrl
Élesen él az emlékemben, ahogy Walter Röhrl azt mondja a Grand Tour minden bizonnyal legjobb filmanyagában: „Nem szerettem Finnországba menni, mert nem szeretem az ugratókat. Ha repülni akarnék, pilóta lennék, és nem autóban ülnék.” Mondja ezt a Rally Világbajnok legenda, aki a B-csoport időszakában 500 lóerő feletti autókkal nyitotta szét a tömeget a gyorsasági szakaszokon. Nehéz elhinni, hogy egy ilyen elképesztő fickó bármitől is fél, de úgy tűnik az ugratóktól való undora miatt nem csak a finn raliversenyeket hagyta ki, hanem a Dakar Rallyt is.
Éppen most zajlik a Porsche 911 Dakar nemzetközi bemutatója, amin Walter Röhrl mutatja meg minden nap az újságíróknak, hogy hogyan is kéne vezetni egy ilyen autócsodát – aminek egyébként már minden darabja elkelt. Ekkor merült fel a kérdés, hogy Röhrl vajon miért nem indult egyetlen Dakaron sem, ahogy akkoriban minden raliversenyző?
„Amikor egy Dakar gyorsaságin eléred egy dűne tetejét, nem tudhatod, hogy 8 centi vagy éppen 8 méter zuhanás vár rád a túloldalon. Ilyet még sosem csináltam az életemben.” – tette hozzá a ralilegenda. „Pedig a 90-es években egyszer felajánlottak olyan sok pénzt, hogy elinduljak egy Párizs-Dakar Rallyn, mint amennyit egy komplett világbajnoki szezonért kaptam, de azt mondtam, hogy akár tízszer ennyit is felajánlhatnak, én akkor is nemet mondanék.” Márpedig, ha a 30-as éveiben sem tudták meggyőzni a legendát, akkor ez már a 80-hoz közelítve sem fog változni számára.
Ugyanakkor az új 911 Dakart imádja a mester. „A feleségem azt mondta: szerezett egy ilyen autót, sokkal könnyebb belőle ki- és beszállni. A feleségem 73 éves, én pedig 76 vagyok. Ilyenkor már más szempontok fontosak az autó kiválasztásakor és a magassága mindenképp fontos helyen szerepel ezen a listán. Bár, ha rajtam múlik én 80 évesen is egy Porschéból akarom kiszenvedni magam. A legfontosabb, hogy tudjam vezetni.” Illetve még egy apró infómorzsát elejtett, amit értékelhetnek a Porsche rajongók: az 1995-ös 993 Turbo, ami az első 911 Turbo volt összkerékhajtással, eredetileg hátsókerekesnek készült, mint az elődje, de Röhrl lebeszélte a mérnököket erről.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!