Toyota Motor Company
Míg az autóipar előszeretettel próbálja lenyűgözni az embereket az elektromos autók hatótávolságának ugrásszerű növelésével, a Toyota vezető tudósa szerint ez hibás irány. A szakember szerint valójában a szükségesnél nagyobb hatótávért fizetni feleslegesen drága, ráadásul káros lehet a bolygóra nézve.
„Egy nem (teljesen) kihasznált akkumulátort magunkkal cipelni környezeti szempontból nem pozitív dolog.” – mutat rá Gill Pratt, a Toyota vezető tudósa. A szakember felhívta a figyelmet arra, hogy egy nagy hatótávolságot biztosító akkumulátor nemcsak teljesen feltöltve nehéz, hanem lemerült állapotban, és akkor is, amikor alig van kihasználva. „Ha veszel egy 650 kilométeres hatótávolsággal rendelkező autót, de minden nap csak 65 kilométert teszel meg, majd éjszaka bedugod, az autó akkumulátorkapacitásának 90 százalékát céltalanul hurcolod magaddal." – érvel Pratt.
A nagy hatótávolságot biztosító akkumulátor ráadásul nagyon drága is. Pratt úgy véli, ehelyett a kisebb, „megfelelő méretű” akkumulátorokat kellene előnyben részesíteni, amelyek a szépen lassan már szinte mindenütt elérhető töltés lehetőségével közösen harmóniát tudnak teremteni hatótávolság tekintetében. Ez ráadásul lehetővé tenné a könnyebb autók gyártását, amelyek kisebb akkumulátorral is kellően nagy hatótávolságot tudnak biztosítani szélesebb körben.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!