Toyota Land Cruiser

Dél-Afrikában még hódít az ősi Land Cruiser

2022.02.26.

Noha 1984-ben mutatták be eredetileg a Toyota Land Cruiser J70 szériáját, Dél-Afrikában még él és virul a legendás széria.

Miközben itt Európában jelenleg minden autóipari döntést a károsanyag-kibocsátási normák határoznak meg, addig a világ többi részén korántsem veszik ennyire komolyan ezt a kérdést. Persze, ez nem is csoda. Egy olyan országban, mint például Ausztrália vagy Dél-Afrika, teljesen más szempontok fontosak autó vásárláskor. Például az alacsony fogyasztás helyett sokkal inkább a tereptudást keresik azokban az országokban, ahol a sivatagos vagy murvás területek az uralkodóak. Ott nincs esély a töltőoszlopok kutatására, ugyanakkor kell a felező és a zárható diffi, ha haza akarnak jutni épségben.

Nos, ezért is lehetséges, hogy Dél-Afrikában még boldogan futnak olyan modellek, mint például az ősi, eredetileg 1984-ben bemutatott Toyota Land Cruiser 70-es széria. Minden bizonnyal a legmegbízhatóbb, és egyben legjobb tereptudással rendelkező autóról van szó, aminek egyáltalán nem ismeretlen a homok. Ilyen modellekkel járták be a Dakar Rally útvonalát, amikor még errefelé versenyeztek a Párizs-Dakar résztvevői, de megannyi szolgáltató cég is ezt a Land Cruiser szériát részesíti előnyben Afrikában. Nem véletlenül.

Úgy tűnik, hogy az év vége a 70-es szám bővületében telik a Toyota számára Dél-Afrikában, hiszen a márka 70-dik évfordulójára most bemutattak egy speciális, homokszínű 70-es szériát mind a platós, mind a csapatszállító változatokból. Az egyedi jelvényeken és feliratokon felül minden jóval megpakolják őket, köztük off-road lökhárítókkal, fentre kivezetett légszűrővel és gallyráccsal. Motorterében egy jól bevált, 4,5 literes, turbós V8 dolgozik, ami 202 lóerőt és 430 Nm nyomatékot ad le mind a négy keréknek.

És, hogy miért olyan híres még mindig ez a Land Cruiser széria? Nos, eleve 23,5 centi magasan ül, de ami még ennél is fontosabb, hogy elől 33 fokos, hátul 27 fokos terepszöggel rendelkezik kialakítástól függetlenül. Mindezt úgy, hogy a négyajtós változat esetében egy 5,2 méter hosszú terepjáróról van szó. Ráadásul vontató kapacitása 3,5 tonna, a platója pedig akár 1 tonnás is elbír. Természetesen alapként jár hozzá a felező, és az első és hátsó differenciál zár is. Utastere szinte változatlan, noha egy digitális fejegység azért került bele az idők során.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója