BMW Group
A BMW Group megkezdte Európa útjain a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt, szabványközeli autók tesztelését. A BMW i Hydrogen NEXT prototípusaiban azt vizsgálják a mérnökök, hogy a széndioxid-kibocsátás nélkül működő hajtáslánc, a típus-specifikus futómű-technológia és a vezérlőelektronika valós körülmények között mennyire hatékonyan képes együttműködni. A BMW i Hydrogen NEXT egy tisztán elektromos meghajtású autó, amely üzemanyagcelláiban hidrogénből állítja elő a működéséhez szükséges energiát. A napokban indult, átfogó tesztprogram tapasztalatai és eredményei utat mutatnak a BMW Group tervezőmérnökeinek eme hosszútávon fenntartható hajtáslánc-technológiával szerelt kisszéria gyártása felé, amely a BMW X5 műszaki alapjain 2022 második felében kezdődhet meg.
„A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia a hosszútávon fenntartható hajtáslánc-technológiák egyik vonzó opciója lehet – kiváltképp a magasabb járműkategóriákban” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Kutatás-fejlesztési tevékenységeink terén ezért is kiemelten fontos mérföldkő a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt, szabványközeli autók közúti tesztelése” – tette hozzá.
Akárcsak a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt modellek üzemanyagtartálya, úgy a BMW i Hydrogen NEXT hidrogéntartálya is három-négy perc alatt feltölthető annyi üzemanyaggal, amennyi mindenféle időjárási körülmények közepette több száz kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál. A közúti tesztelés középpontjában a hatékonyság, a biztonság, a kényelem és a megbízhatóság áll – és természetesen a vezetés élménye
A BMW i Hydrogen NEXT üzemanyagcellái a Toyota Motor Corporation oldalán gyümölcsöző technológiafejlesztési együttműködés eredményei. Az egyes cellák a Toyotától érkeznek, a cellák speciális rögzítőkötegei és a teljes hajtáslánc-technológia azonban eredeti BMW Group-fejlesztés. A 2013-ban indított partnerség célja, hogy optimalizálja a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia hétköznapi használhatóságát és skálázhatóságát, illetve, hogy a szakmai ismeretek megosztásával mindezt a két vállalat saját modelljeiben is hatékonyan kamatoztassa. A hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 275 kW / 374 lóerő, amely megegyezik a BMW modellekben használt jelenlegi legerősebb soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítményével – ezzel is garantálva a márkára jellemző menetdinamikát és vezetési élményt.
Az elektromos motor fölé beépített nagyfeszültségű akkumulátorba a hajtáslánc képes a „vitorlázó funkció” és a fékezés során felszabaduló energiákat is visszatáplálni. Az üzemanyagcellákban kémiai reakcióba lépő hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály szállítja a fedélzeten, összesen 6 kilogrammot. A hidrogén és az oxigén tökéletesen kontrollált reakciójából előállított energia egyetlen mellékterméke a víz.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!