üzemanyagcella

Kisebb áttörés az üzemanyagcellás technológiában

2021.03.15.

Univerzális üzemanyagcella-modult fejlesztett ki a Toyota – ezzel a japán gyártó egy újabb lépést tett meg a karbonsemleges jövő felé vezető úton, mivel a hidrogénnel üzemelő új modul kompakt mérete miatt többféle célra felhasználható, és sokféle járműbe, gépbe beépíthető.

A Toyota már eddig is sokat tett a hidrogén társadalmi elfogadottságának elősegítéséért, elég csak a Mirai üzemanyagcellás személyautó két generációjára, a Sora üzemanyagcellás autóbuszra, a házon belül fejlesztett üzemanyagcellás Hino haszonjárműre, és az egyéb üzemanyagcella-rendszerek értékesítésére, vagy a technológiával kapcsolatos értékes szabadalmak ingyenes megosztására gondolni.

Ezen tevékenységek révén a Toyota már korábban szembesült a ténnyel, hogy sokféle, különböző iparágba tartozó cég szeretne olyan üzemanyagcellás rendszerhez hozzájutni, amelyet könnyen adaptálhat saját termékéhez.

Ennek az igénynek a kielégítésére fejlesztette ki a Toyota az új üzemenyagcella-modult, amely a második generációs Mirai nagyteljesítményű üzemanyagcellás rendszeréből a cellák kötegét, a légszívó rendszert, a hidrogénellátó rendszert, a hűtést és a vezérlő elektronikát egyetlen kompakt egységbe sűríti össze. Összesen négyféle változat lesz kapható: vízszintes és álló helyzetben beépíthető, mindkettő 60, illetve 80 kW teljesítménnyel érhető el.

2021 tavaszán már el is kezdi a Toyota a könnyen beépíthető, kompakt modul értékesítését olyan cégek számára, amelyek üzemanyagcellás járműveket (teherautók, buszok, vonatok és hajók stb.) vagy generátorokat gyártanak. A modul megtervezéséhez a japán gyártó felhasználta az üzemanyagcellás járművek tervezése során kifejlesztett technológiáit, valamint a különböző felhasználói környezetekben felhalmozott tapasztalatokat és szakértelmet.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója