Hino

Közösen fejleszt hidrogénes kamiont a Toyota és a Hino

2020.10.14.

A japánok mindig is a hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncok egyik legnagyobb támogatója volt az autóiparban, és most úgy tűnik, hogy végre kiélhetik fejlesztéseiket a szállítmányozásban.

Miközben a személyautózás öles léptekkel az akkumulátoros villanyautózás felé szalad, addig úgy tűnik, hogy a kamionok világában pont, hogy a másik uralkodó alternatív hajtáslánc irányába mozdulnak a gyártók. Miután a Daimler is bemutatta hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatóját, máris reagált a Toyota és a Hino a maguk hidrogénes elképzelésükkel. Köszönhetően a növekedő keresletnek a nagyágyúk körében, a Toyota és a Hino amerikai leányvállalatai komoly lépésre szánták el magukat, és szeretnék minél hamarabb beültetni a Toyota üzemanyagcellás technológiáját az új fejlesztésű Hino XL karosszériájába.

Ezenkívül otthoni piacukra is gondolnak, oda egy 25 tonnás teherautót fejlesztenének hidrogénes hajtással. A Hino Profia nevű teheratutó ugyanazt a hajtásláncot kapja majd meg, mint a 2021-es Toyota Mirai. „Az üzemanyagcellás rendszerű Hino XL egy win-win szituáció mind a közösség, mind az ügyfelek számára. Nem elég, hogy halkabb, simább futású lesz a kamion, de ráadásul erős is, miközben mindössze víz jön majd ki a kipufogóján.” – tette hozzá Tak Yokoo, a Toyota egyik vezető mérnöke. Az első demonstrációs kamionok 2021-es első felében érkezhetnek meg Észak-Amerikába.

 

 

Az oldal fő támogatója