Önvezető buszok

Önvezető rendszert tesztelnek az oslói tömegközlekedésben

2020.05.16.

Az Oslói Tömegközlekedési Vállalat (RUTER) és a HOLO nevű dán mobilitási szolgáltató ki akarja terjeszteni meglévő önvezető tömegközlekedési szolgáltatását egy új szolgáltatási területre Oslo vonzáskörzetében, Nordre Follo megyében.

Ennek érdekében két új partnert vonnak be a projektbe: az önvezető technológiák fejlesztésében ugyancsak vezető szereplőnek számító Toyotát, és a Sensible 4 nevű finn céget, melyek Toyota járműveket szerelnek fel önvezető hardverrel és szoftverrel. A próbaüzem célja az, hogy megvizsgálják, miként integrálhatók az önvezető járművek a RUTER tömegközlekedési szolgáltatásába, és hogyan lehet új mobilitási megoldásokat biztosítani – beleértve ebbe a mozgáskorlátozottak számára nyújtandó szolgáltatásokat is.

A Ruter és a Holo nevű mobilitási vállalat tavaly kezdték meg az önvezető tömegközlekedési eszközök első tesztüzemét Oslóban. Miután már létrejött két önvezető ingajárat, a tervezők immár a várost körülvevő elővárosi környezetekre összpontosítanak – pontosabban Ski városára Nordre Follo megyében.

A projekt következő szakaszára készülve egy a Holo által kezdeményezett és frissen aláírt megállapodás értelmében a Toyota és a Sensible 4 nevű finn technológiai vállalat is csatlakozott a Ruter önvezető partnerségéhez. A megállapodás értelmében a Sensible 4 önvezető szoftverét használják majd a Toyota járművekben a Ski területén hamarosan elinduló szolgáltatás során. A tesztüzem során a Toyota elsősorban az üzleti modell, az európai előírások és ügyféligények megismerésére törekszik.

A Holo eddig már több mint 40 000 utast szállított önvezető járműveken a Norvégiában, Svédországban, Finnországban, Észtországban és Dániában lebonyolított tesztüzemek során.

 

Az oldal fő támogatója