BMW 1
Hosszú-hosszú felvezetés után végre leleplezték az új 1-es BMW-t, ami most először elsőkerékhajtással érkezik. Nem csak technikailag, formatervben is odatették magukat a harmadik generációra. Már az alapverzió is sportos, ami érthető is, hiszen már a piaci bevezetéskor megkapja a 300 lóerő feletti sorhatos erőforrást. Legtöbb elemén az X2 formai jegyeit hordozza, köztük a szélesre húzott vesékkel. A gyáriak szerint 19 mm-rel nőtt a hátsó fejtér, míg 33 mm-rel a lábtér. A csomagtér 20 literrel nőtt, így már a szegmensben nagyon jónak számító 380 literes lett.
Már ide is leköltözik a BMW új 10,25 colos digitális műszercsoportja, illetve ugyanekkora átmérőjű központi infotainment képernyő is kérhető az utastérbe. Kérhető lesz még 9,2 colos head-up display, elektromos panorámatető vagy induktív okostelefontöltő is. Az európai motorpalettát három dízel és két benzines erőforrás alkotja majd. Az alapverzió a 116d lesz, egész pontosan 116 lóerővel, míg felette a 118d, illetve a 120d xDrive csücsül majd. Benzinesekből a 118i lesz a belépőszint, míg a csúcson az M135i xDrive csücsül. Utóbbi egyébként egy 302 lovas sorhat, ami az összkerékhajtással párosítva 4,8 másodperc alatt van 100-on. És még mindig csak egy kompaktról beszélünk, őrület!
Az alapmotorok elérhetőek lesznek 6-fokozatú manuális váltóval, illetve opciós lesz a 7-fokozatú duplakuplungos automata, míg a két csúcsdízel rendelhető lesz akár a ZF híres bolygóműves 8-fokozatú automatájával. Az M135i értelemszerűen utóbbit kapja, annak is sportosra programozott változatát. Biztonsági arzenálját gyalogos felismerős városi vészfék, sávtartó, adaptív tempomat, hátsó holttérre figyelmeztető és volánpörgetős parkolósegéd alkothatja. Az új 1-es BMW európai eladásai szeptemberben kezdődhetnek.