Lexus
Az Egyesült Államokban, amely Kína rohamos térnyerése dacára még mindig a legnagyobb prémium piac a világon, jó ideje kemény konkurenciaharc folyik a kategória dobogós helyeiért. A Lexus, a BMW és a Mercedes-Benz karnyújtásnyira van egymástól, az éppen aktuális sorrendet leginkább a jól időzített termékbevezetések határozzák meg – írta közleményében a Lexus.
A márka szerint a legutóbbi, harmadik negyedéves adatok alapjána Mercedes némileg veszített lendületéből, amellyel 2016 végén magához ragadta az első helyet. Akkor megelőzte nemcsak az addig vezető, ám a Lexus remek finise nyomán harmadik helyre csúszó BMW-t, de magát a Lexust is. A harmadik negyedévében a Lexus nagyon megközelítette az év eleji erős teljesítményével ezüstéremre pályázó BMW-t.
"Ugyanakkor több jel is mutat arra, hogy a következő időszakban a Lexus lehet az a márka, amelyik a legnagyobb ütemben tudja fokozni jelenlétét." – bizakodnak a cégnél. Mindezt közleményük szerint többek között arra alapozzák: „A több mint nyolcvan éves szakmai múlttal rendelkező U.S. News & World Report értékelése szerint a sportosságtól eltekintve minden objektív és szubjektív téren többet kínál német ellenfeleinél a japán márka. Másrészt pont az amerikai (és amúgy a teljes globális) piacon húzókategóriának számító szabadidőjárművek között két nagyon fontos újdonsággal, az UX városi crossoverrel, valamint az RX hétüléses kivitelével készül hamarosan előrukkolni a Lexus. Ezek még idén bemutatkozhatnak, és amint kezdetét veszi gyártásuk és forgalmazásuk, az hónapok alatt megfordíthatja az erőviszonyokat, és visszaadhatja a Lexus számára a piacvezető pozíciót.”